השר ארדן
השר ארדןפלאש 90

השר ארדן פנה לשר הביטחון, אהוד ברק, בבקשה כי יפעיל את סמכותו ויורה מיידית על הקפאת המשך העבודות להקמת העיר הפלסטינית רוואבי, המוקמת בימים אלו צפונית לרמאללה.

במכתב מסביר ארדן, כי תסקיר הסביבה שהגישו יזמי העיר המתוכננת לקלוט 40,000 תושבים, נבדק על ידי המשרד ונמצא כלא מספק הן מבחינת היקף הנושאים אליו הוא מתייחס והן מבחינת היכולת למצוא פתרונות למגוון נושאים מהותיים.

הנושאים העיקריים החסרים בתסקיר הראשוני שהוגש ע"י היזם הינם: העדר פתרונות לטיפול בשפכים, בפסולת, לאספקת חשמל ומים לעיר, פתרונות תחבורתיים של דרכי גישה לעיר וממנה ונושאים סביבתיים רבים נוספים.

השר ארדן הדגיש, כי העדר פתרונות לסוגיות אלה יגרום למפגעים חמורים ובלתי הפיכים לסביבה. "מפגעים אלו הינם מפגעים חוצי גבולות, ותחום השפעתם אינו מסתכם בתחומי העיר רוואבי, אלא עלול להשפיע על שטחים נוספים נרחבים הן ברחבי איו"ש והן בתחומי מדינת ישראל למשל, זיהום חמור של מי התהום באקוויפר ירקון תנינים המספק מי שתייה לתושבי מרכז הארץ" ציין השר.

השר להגנת הסביבה, הוסיף, כי בתאריך 5/10/2010 ערך סיור באזור בו מתוכננת לקום העיר במהלכו נתן ליזם שהות של כחודשיים על מנת להתייחס למסמך ההערות וההנחיות לתסקיר ולתקנו בהתאם. אלא שעד היום לא התקבלה התייחסותו והעבודות לפיתוח העיר נמשכות כסדרן.

יש לציין, כי כביש הגישה הראשי המתוכנן לעיר עובר בשטחי C אשר נמצאים בשליטה ישראלית מלאה, דבר המאפשר את ההליכים לקידום סלילת הכביש, ומניעת מעבר משאיות ככלי להקפאת קידום בניית העיר.

בלשכתו של ארדן מציינים בשיחה עם ערוץ 7 כי השר כי מתכנני העיר החדשה לא עמדו בתסקיר של המשרד לאיכות הסביבה וכי טרם הגישו למשרד את תוכניתם לתיקון המפגעים הסביבתיים שעלולים להיגרם כתוצאה מבניית העיר במצב הנוכחי.