"נסיגות מתפרשות כחולשה"
"נסיגות מתפרשות כחולשה"

בארוע שהתקיים היום (שלישי) בכנסת, לציון יום הנגב והגליל, אמר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, "השקעה של ממש בנגב ובגליל היא משימה מאתגרת, ומבחנה של ממשלה הוא תמיד בישום.‏ לצערנו,‏ חלק ניכר מהחלטות ‏הממשלות לדורותיהן נותרות "על הניר" בלבד.‏ זאת, כפי שקורה, לצערי עם שורה ארוכה של חוקים,‏ שפשוט אינם מיושמים בהעדר תקנות ביצוע. אלה ואלה ‏הם תעודת עניות לממשל ומביאים לזילות ‏של המנהל הציבורי בעיני האזרחים”‏.

ריבלין הזכיר, כי "הממשלה קיבלה בשנה החולפת, שתי החלטות משמעותיות: האחת- תכנית רב שנתית  ‏לפיתוח כלכלי בישובי ‏מגזר המיעוטים,‏ והשניה - תכנית תחבורה מקיפה לפיתוח הנגב והגליל. אנחנו מצפים לראות ‏את ההחלטות האלה, המהוות "אוויר לנשימה"‏ עבור חלק נכבד בחברה הישראלית,‏ מיושמות בשנים הקרובות”.

יו"ר הכנסת הוסיף: "רבים סבורים כי "פריפריה" היא מושג הולך ונעלם בישראל של 2011. אין ספק, כי מערכת הכבישים החדשה  וההשקעה בתשתיות, מקרבים אותנו ליעד הזה. קיצור המרחקים אמנם מקל, אך עדיין אינו מבטיח את צמצום הפערים ומימוש היעדים החיוניים, בהם פיתוח התעשיה ומקומות התעסוקה, והבאת מאות אלפי תושבים חדשים לנגב ולגליל. חלק מהתכניות, שכבר נמצאות על השולחן, כמו הקמת בית הספר לרפואה בצפת או העתקת בסיסי צה"ל לנגב, הם איתות חשוב לתושבים ולמשקיעים, שמשהו טוב מתחיל לקרות. בלי נגב וגליל לא תהיה תל אביב, כשם שבלי ירושלים לא תהיה כאן מדינה".

בסיום דבריו התייחס ריבלין לשילוב בני המיעוטים במעגל התעסוקה, "לצד אלה, ישנה חשיבות מכרעת, בשילובם במעגל התעסוקה של בני המגזר הערבי, שכן, לצערי, המצב בתחום זה, רחוק מאוד מלהניח את הדעת. חינוך איכותי והכשרה מקצועית, לצד השקעה בפיתוח, בתשתיות ובשירותים, הם המפתחות ליצירת חברה שויונית ויצרנית לכל מגזריה."