המדינה משנה כיוון
המדינה משנה כיווןפלאש 90

הדמוגרף העולמי, פרופ' ארנון סופר, מתריע מפני הפיכה חברתית שתבריח ממדינת ישראל אלפי חילונים, "הפיתרון האמיתי, בחירות אזוריות".

פרופ' ארנון סופר, ראש קתדרת חייקין לגיאואסטרטגיה באוניברסיטת חיפה, אומר לערוץ 7, כי הממצאים שנחשפו בוועדת העלייה והקליטה על היחס הדמוגראפי בין דתיים לחילונים בעוד עשרים שנה, הוא סוג של פצצה חברתית.

פרופ' סופר מעריך שעד 2030, במדינת ישראל יהיה רוב דתי, "אנו בדרך למדינה דתית. בשנת 2030  ונראה ישראל דתית-חרדית. אינני שופט ערכית אלא רק נותן הערכות. כיום יש כ-700 אלף דתיים-לאומיים וכ-700 אלף  חרדים, שבעוד שנים אחדות המספר הכולל של שתי האוכלוסיות הללו יצמח לשניים וחצי מיליון, מתוך כ7 מיליון יהודים בישראל. נכון לשנת 2007 נולדו בישראל כ 110,000 יהודים, ומתוכם רק כ-18,000 אצל החילוניים.  לחילוניים נולדים רק כלבים".

לדבריו עד אלפיים ושלושים, אוכלוסיית החרדים תהווה חמישים וחמישה אחוזים מכלל אזרחי המדינה, "אני אומר לך את האמת בשיא הכנות, יש לי שמונה נכדים חילונים ואני לא בטוח שהם ירצו להמשיך לחיות כאן".

פרופ' סופר סבור שהפתרון היחיד שיכול למנוע את הכאוס החברתי, הוא בחירות אזוריות, "ש"ס, החרדים, בני עקיבא וישראל ביתנו יהיו הרוב, ואני מברך על כך, שכולם ירבו ויפרצו, אבל אם אתה שואל אותי כחילוני שחובש כיפה שקופה, הייתי מכנס היום את ציפי ליבני, מרץ והעבודה וקורא לשינוי שיטת הממשל לשיטת הבחירות האזורית, כך נוכל להבטיח את הרוב הציוני בארץ".