סגרו דילים. אולמרט ואבו מאזן
סגרו דילים. אולמרט ואבו מאזןפלאש 90
עיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר קטעים מספרו האוטוביוגרפי של רה"מ דאז אהוד אולמרט וחושף את הצד הישראלי של השיחות המדיניות עם הרשות הפלסטינית.

"הפלסטינים גילו רגישות במיוחד לשטח E1 המחבר בין ירושלים למעלה אדומים. הבטחתי לאמריקנים כי במשך המו"מ לא תהייה בניה בשטח זה, אך הבהרתי להם ולפלסטינים כי ישראל לא תסכים לכלול שטח זה בין השטחים שיפונו בעתיד. היה ברור כי תהיה בניה בשטחים ובירושלים, והיה ברור שהאמריקנים והפלסטינים לא יסכימו לכך, אבל הייתה גם הסכמה בשתיקה שאם נעמוד בדיבורנו השיחות יימשכו".

"רק כשהתחלפה הממשלה ב-2009, וממשל אובמה החל להנהיג את אמריקה, הפכה שאלת הקפאת הבנייה בשטחים למחלוקת שהעולם כולו התמקד בה. אני סבור כי זו טעות חמורה, והצטערתי שהממשל האמריקני נגרר למלכודת הזו".

אולמרט כותב "לראשונה מאז שהפכתי לראש ממשלה הרגשתי באמת את משא ההיסטוריה היהודית על כתפיי, ולמרות שהייתי משוכנע שאני עושה את הדבר הנכון, המשא היה כבד מאוד", כותב אולמרט. "אבו מאזן אמר כי איננו יכול להחליט מיד והוא זקוק לזמן. אמרתי לו שהוא שוגה טעות היסטורית".

"קח את העט ותחתום עכשיו. לעולם לא תקבל הצעה הוגנת יותר או צודקת יותר. אל תהסס", פנה אולמרט ליו"ר הרשות. 'תן לי כמה ימים. אני לא מתמצא במפות. אני מציע כי מחר ניפגש עם שני מומחים. אם הם יגידו לי שהכל בסדר, נוכל לחתום'. מאז לא פגשתי את אוב מאזן והמפה נשארה אצלי", אומר אולמרט.

"היינו קרובים יותר מאי פעם להשלים הסכם עקרוני שהיה מוביל לסיום הסכסוך עם הפלסטינים. יש רגעים כאלה שבהם ההיסטוריה מועידה לנו את הצורך לקבל החלטות קשות, קורעות לב. אני מקווה שההנהגה שהחליפה אותי תהיה אמיצה כדי לקבל אותן", מסכם אולמרט.

ע"פ המפנות שנחשפו ברשת אל ג'אזירה ישראל ביקשה לשמור על גושי התיישבות: גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל, קדומים ועוד.

ישובים או שכונות שישארו בידי ישראל, ע"פ ההצעה, גילה, שכונת הר חומה, מעלה אדומים, מישור אדומים, פסגות, בית חורון וגם הר אדר.

אולמרט הציע לפנות, לפי המפה, את מיגרון, מעלה מכמש, נוקדים, כפר אלדד ולעקור כ-56 אלף.