לאסור את הבורקה
לאסור את הבורקה

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בחוק איסור לבישת בורקה (כיסוי פנים) המונעת את זיהויה של הלובשת, אותה יזמה ח"כ מרינה סולודקין (קדימה), כך מדווח "הארץ".

מדובר בהצעה דומה לחוקים שעברו כבר במדינות אירופיות שונות, דוגמת צרפת ובלגיה, במטרה לשמור על אופיין המודרני והאירופי של מדינות אלו.

הצעת החוק בגרסתה הישראלית נתמכת בדברי הסבר, אשר מנציינים כי מנהג לבישת הבורקה הנפוץ רק בקרב נשים גורם לאפלייתן והדרתן של נשים מהמרחב הציבורי זאת תוך התבססות על "מסורת".

"המנהג של כיסוי הפנים, הנעשה בדרך כלל תחת מסווה של כיבוד המסורת, נפוץ בעיקר בקרב נשים, דבר היוצר חוסר שוויון בין גברים ונשים. במקרים רבים ניתן להיתקל בתופעה של נשים המאולצות לכסות את פניהן על ידי המשפחה שלהן, על ידי הקהילה בה הן חיות או על ידי העדה הדתית אליה הן משתייכות. תופעה זו היא תופעה פסולה ויש לשלול אותה מכל וכל", נאמר בדברי ההסבר לחוק.

סיבה נוספת, בעלת מאפיינים ישראליים יחודיים, מצויינת גם היא בדברי ההסבר, "במקרה של מדינת ישראל, כיסוי פנים יוצר בעיה כפולה כיוון שהוא לא רק פוגע בעקרונות של חברה מודרנית, אלא גם מהווה בעיה ביטחונית ממדרגה ראשונה. מחבלים או גורמים עוינים אחרים עלולים להשתמש בכיסוי פנים במסווה של חופש דת לצורך ביצוע מעשי טרור או מעשי איבה אחרים כנגד מדינת ישראל ואזרחיה".