שאול מופז

יו"ר ועדת החוץ והביטחון התייחס היום (שני) לאירועים המתפתחים במצרים. לדבריו של ח"כ מופז "המשך היציבות במצרים שנמשכה כ-30 שנה מהווים יעד עליון עבור ישראל  ברמה האזורית. צבא מצרים שנאמן למובארק, מהווה עוגן ולכן על ראשי הצבא מונחת האחריות להמשך היציבות השלטונית".

עוד הוסיף יו"ר הוועדה, כי "האירועים האחרונים במצרים מציבים מספר סימני שאלה באשר לתרחישים האפשריים. על פי אחד התרחישים מובארק יצליח לצלוח את המהומות, בין השאר משום שלמפגינים אין הנהגה מסודרת. במקרה זה מובארק ישאף לקיים בחירות בספטמבר כפי שנקבע בחוקה. זה הוא התרחיש המועדף על ישראל"

"אופציה שנייה", המשיך מופז, "היא האפשרות הקיצונית שבה מצרים נכנסת לתקופה של כאוס וחוסר רצון של הצבא להתמודד עם ההפגנות. במקרה זה הצבא עלול להחליט לתפוס את השלטון. אפשרות שלישית היא האופציה שבה מובארק מחליט להתפטר. אופציה אחרונה היא השתלטות של האחים המוסלמים על השלטון. כאשר כבר עכשיו אנחנו מזהים את הקשר המתפתח בין אל-בראדעי להנהגת האחים המוסלמים".

לדברי ח"כ מופז, "האירועים במצרים ובתוניסיה מהווים עבור ישראל התרעה אסטרטגית. שנת 2011 צפויה להיות שנת מפנה. נוסף לאירועים במצרים ובטוניס צריך להוסיף גם את ההתפתחויות האחרונות בלבנון לאחר הדחת חררי מראשות הממשלה והשתלטות חיזבאללה על מוקדי הכוח. לכל אלו השפעה ישירה על ישראל כמו גם על הטריבונל לחקירת רצח חררי".

יו"ר ועדת החוץ ובטחון ציין, כי "איראן בוחנת את האירועים במצרים בהנאה. מבחינתה מדובר באופציה למדינה נוספת שאפשר להשתלט אליה. איראן מבינה את פוטנציאל השינוי במצרים ולכן היא תתמוך באחים המוסלמים".

"ארה"ב שומרת ומשקיעה באינטרסים שלה ולכן ראינו את ההסתייגות שלה ממצרים" אמר ח"כ מופז וציין כי "ארה"ב מבינה כי רק ישראל הדמוקרטית מהווה עבורה משענת אמיתית במזרח התיכון".