"מי שייקבע את תוצאות המלחמה זה אתם"

"תפקיד הצבא ותכלית קיומו הוא הגנה על המדינה, כולנו צריכים להבין את האחריות העצומה שעל כתפינו", כך אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, במהלך פרידתו היום (ג') מזרוע היבשה במסגרת סבב ביקורי הפרידה ביחידות צה"ל השונות.

הרמטכ"ל סייר בבסיס המרכז הלאומי לאימוני יבשה ובבית הספר לשריון בשיזפון והשתתף בתצוגת היכולות של צוערי קורס קציני היבשה.

במהלך הביקור במרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל"י) חנך הרמטכ"ל את מתקן החיול החדש למערך המילואים, אשר עתיד לייעל את תהליך קליטת אנשי המילואים ולקצר משמעותית את זמן קבלת הציוד.

לאחר מכן, הגיע הרמטכ"ל לבית הספר לשריון, שם נערכה תצוגת היכולות של צוערי קורס קציני היבשה, במעמד מפקד זרוע היבשה אלוף שלמה (סמי) תורג'מן וקציני חיל ראשיים. תצוגה זו מהווה את יריית הפתיחה של סדרת הקרב המשולב הנמשכת עשרה ימים. במסגרת התצוגה, מתבצעים תרגילים המשלבים טכניקות קרב שונות ומגוונות, ביניהן, טכניקות לחימה בשטח בנוי, פריצת מכשול מורכב, סיוע ארטילרי וכיבוש יעדים בשיתוף כוחות האוויר, פינוי מוסק ואספקה בהיטס. 

סדרת הקרב המשולב, הינה הסדרה המסכמת את הכשרת קצונת היבשה. החיילים המשתתפים הינם צוערים מהשלמות הקצונה השונות: תותחנים, שריון, הנדסה, חי"ר וצנחנים אשר עתידים לסיים את קורס הקצינים בטקס שייערך בעוד כשבועיים בבית הספר לקצינים. בהמשך, כחלק מאירוע הפרידה, נערך משמר כבוד לכבוד הרמטכ"ל. בסיום הביקור בבסיס, נפרדו חיילי ומפקדי זרוע היבשה מהרמטכ"ל בתרגיל ששילב בתוכו את מגוון היכולות ואמצעי הלחימה של זרוע היבשה. 

"מרגש להיפרד מהזרוע, במקום בו ישבתי בעברי כצוער ובו אני מרגיש בבית. קשה לי לחשוב על אתגר יותר קשה לאנשים צעירים מאשר להוביל פקודים לתוך אש, זו חוויה אנושית יוצאת דופן. המציאות הביטחונית סביבנו יכולה להשתנות בכל עת, די להסתכל במצרים. תפקיד הצבא ותכלית קיומו הוא הגנה על המדינה, כולנו צריכים להבין את האחריות העצומה שעל כתפינו. מי שייקבע את תוצאות המלחמה, זה אתם הצוערים. אני יוצא בתחושה של אמונה ובטחון בכם, בטוחני שאתם מבינים מה מופקד בידיכם. תודה לכולכם", אמר אשכנזי.

מפקד זרוע היבשה, אלוף שלמה תורג'מן, אמר לרמטכ"ל, "מאז ועד ימים אלה בסגנון המיוחד שלך, השכלת להוביל איתך את המפקדים והלוחמים ללב הקונצנזוס הלאומי. לאף אחד אין ספק היום באשר לאיכותו של צה"ל, מוכנותו ויכולתו לתת מענה בלתי מתפשר בעת שיידרש לכך. ההישגים הללו, טביעות אצבעותייך על כל כותל בקיר ההגנה, בכל דרך ותפישה שידענו לרענן, להמציא, לשכלל ולנסות בימים הללו. אין מילים שיוכלו לתאר את עומק ההערכה שאנו חשים כלפייך כמפקדו של צה"ל, כקצין, כאזרח ובעיקר כאדם, אנו מודים לך מקרב לב על תקופה בה לימדת את כולנו על בניין הכוח, אומנות הפיקוד, על הדאגה לאנשים ועל צניעות, יושר וחדוות עשייה".