היערכות באוסטרליה
היערכות באוסטרליהפלאש 90

בכירים באוסטרליה ביקשו מתושבי קווינסלנד להתפנות עם יקיריהם לפני שסופת הציקלון "יאסי" מגיעה לאזור. הסופה אמורה להגיע לאזור, על פי התחזיות, הלילה לאחר חצות הלילה, שעון מקומי.

בכירים אמרו כי אנשים פשוט צריכים "לאחוז חזק ביקיריהם, למצוא מקום בטוח לפני שהסופה פוגעת בקו החוף".

על פי דיווח ברשת bbc אנשי השירות המטאורולוגי הוסיפו כי הסופה כבר מוגדרת בקטגוריה חמש, וכי היא צפויה להיות הסופה הגדולה ביותר שאי פעם פגעה ביבשת.

רק בחודש שעבר נפגעה אוסטרליה משיטפונות כבדים וקטלניים, באותם אזורים.

מהירות הסופה "יאסי" עומדת כבר כעת על 295 קמ"ש במרכזה, והיא מתקדמת במהירות גבוהה לעבר ערי החוף.

אלפי אנשים כבר עזבו את בתיהם הסמוכים לקו החוף, והצבא הטיס חולים מבתי חולים מקומיים לערים אחרות.

נמסרה הודעה לכל הנשארים באזורים נמוכים, הצפויים להיפגע משיטפונות נוספים בעקבות הסופה, לעזוב במהירות לפני שגם הכבישים ושדות התעופה נסגרים. "אל תטרחו לארוז, פשוט אחזו אחד בשני ועזבו במהירות למקום בטוח. זכרו כי לאנשים אין תחליף, אך לכל השאר יש", אמרה גברת אנה בליי, ראש העיר קווינסלנד. היא כבר הזהירה לפני כמה ימים שהם עומדים בפני סופה במימדים קטסטרופאליים באזור עם אוכלוסייה צפופה.

כל התושבים הגרים קצת יותר במרכז היבשת התבקשו בינתיים למצוא מקום עמוק במקלטים, ולהתכונן לרוחות החזקות.

המרכז המטאורולוגי הזהיר מפני הסופה "יאסי", המהווה "סכנה מיידית וחמורה לחיים ולרכוש". הם הוסיפו כי מדובר על הסופה הנוראית ביותר מכל מה שידע האזור בדורות האחרונים.

למעלה מ- 400,000 אנשים חיים באזור המועד לפורענות. כמו כן, מדובר על אזור עמוס בתיירים.

שדות תעופה, קווי רכבת ומכרות כבר החלו להיסגר.

הצפי הוא ל24 שעות של רוחות אדירות, גשם חזק, אובדן חשמל קוויי טלפון. כמו כן, מהשירות המטאורולוגי נמסר כי הסופה צפויה להתחזק ברגע שתגיע ליבשה, והרוחות צפויות להגיע למהירות של 320 קמ"ש.