שבועיים להחלפה
שבועיים להחלפהפלאש 90

פעילי ועמותות שמאל משגרים הבוקר לבית המשפט את נימוקי התנגדותם למינויו של האלוף יאיר נווה לרמטכ"ל זמני. זאת בעקבות התבטאויותיו בראיון ל'הארץ' לכאורה נגד הנחיות בג"ץ.

על הפנייה לבית המשפט חתומים אנשי תנועות 'יש גבול', 'גוש שלום' ואיתם שולמית אלוני, נתן זך, אורי אבנרי, יונתן שפירא, פרופ' נורית פלד אלחנן, גילה סבירסקי, מוסי רז, פרופ' אליס שלוי, אלכס ליבק, יואב הס, אריק אשרמן ויואל פיטרברג.

הפעילים קבלו על תגובתו של האלוף נווה לטענותיו של אורי בלאו, איש עיתון 'הארץ' "עזוב אותי מהנחיות בג"ץ". זאת לאחר שנשאל על מדיניות החיסולים של צה"ל הסותרת לכאורה את הנחיות בג"ץ.

"תשובתו של אלוף נוה בראיון מגלה לפחות ראשית הודיה בהפרות האמורות", כותבים העותרים.

בהמשך העתירה כותבים באי כוחם של אנשי השמאל כי "לא בכדי נקוטה בבית המשפט שמיעת עדים והגשת תצהירים, והשניים גם יחד מבטיחים את אמיתות הפרטים הנמסרים לבית המשפט. משום רגישות והקפדה לזכותו של כל אדם לחיים ומפני שגרסאותיו השונות של אלוף נוה מעל במות שונות רק מגבירות את החשד שהפר את פסיקתו הגורלית של בית המשפט, מתבקשת כעת מסירת גרסת האמת של אלוף נווה בתצהיר ערוך כדין. אחר קבלת התצהיר, יתבקש בית המשפט לענות בהשפעת גרסת האלוף על טענות העותרים בעתירה, והן כולן מגובות במסמכים וראיות שאמיתותם אינה שנויה במחלוקת – ואשר לדעת העותרים מלמדות כי אין לאלוף נווה את טוהר המידות הנדרש לתפקיד סגן הרמטכ"ל, או כל תפקיד ציבורי אחר".