מנהל בית ספר שדה בגוש עציון, ירון רוזנטל, כתב מכתב לאלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, בעקבות האירוע שהתרחש ביום שישי האחרון בגוש עציון, במהלכו נהרג נער פלסטינאי, לאחר שהשתתף בתקיפתה של קבוצת מטיילים מקרית ארבע.

"לא ברור מדוע פיקוד מרכז הוציא הודעה ממש בסמוך לאירוע, שמדובר בטיול לא מאושר. אולם אני חושב שיש לפיקוד אשר אתה עומד בראשו, אחריות רבה על כך שטיולים לא מאושרים מתקיימים מידי יום שישי במרחבי יהודה ושומרון", כתב רוזנטל.

רוזנטל מוחה על כך שקבלת אישורי טיולים נעשית מסובכת יותר ויותר, "באותו יום שישי בו התרחש האירוע, היו אמורים להתקיים טיולים אחרים שלהם הוגשה בקשה לאישור בטחוני, מספר שבועות מראש והטיולים אושרו על ידכם. אולם ביום חמישי בשעה 20:00 הודיעו נציגי הפיקוד על ביטול הטיולים".

"חלק גדול מקבוצות המטיילים, איבד את האמון במערכת אישור הטיולים בפיקוד מרכז וחדלו לבקש אישורים לטיולים אשר הם מקיימים", מציין רוזנטל ומסביר, "נקודת המוצא שלנו שכל הטיולים שאינם נכנסים לשטחי A או לתוך כפרים ערבים, צריכים להיות מאושרים באופן עקרוני והצבא צריך לעשות את הנדרש על מנת לדאוג לביטחונם של המטיילים. אינני רואה סיבה שצבא העם ישמור על הגולשים באתר החרמון ועל ילדים אמריקאים באתר ראש הנקרה ולא ישמור על מטיילים באזור בו התרחשה ההיסטוריה המפוארת של עמינו בארץ ישראל".

לסיום, מפרט רוזנטל לאלוף הפיקוד מי הם המטיילים בשטח, "חשוב לציין שהטיולים הללו לא מאורגנים ע"י המיעוט הקולני והגזעני המצוי ביו"ש אשר כל מטרתו לעורר פרובוקציות, אלא על ידי ציבור מתון וממלכתי, שכל חטאו הוא שבדמו מצוי חיידק "אהבת המולדת". בטיולים אלו אנו מתייחסים לשכנינו הערבים בכבוד ונמנעים מכניסה לתוך כפרים פלסטינאים. במדיניותכם הנוכחית אתם הופכים אזרחים שומרי חוק לעבריינים ומפירי סדר".

"אנו תובעים לשנות את המדיניות הנוכחית שכן במקרה ויתרחש אסון לא נוכל לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'", מסכם רוזנטל.

במכתב ששלחו היום חברי שדולת ארץ ישראל, לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', תקפו חברי הכנסת את משטרת ישראל והתנהלותה בפרשה, "מהחומר שהוצג בפנינו עולה, כי איש מבין התוקפים הערבים לא נעצר ואפילו לא נחקר. אפילו הצילומים שצילומו התוקפים תוך כדי האירוע -  לא נתפסו ע"י משטרת ישראל. שום חקירה אינה מתנהלת כנגד קבוצת הפורעים, בעוד שהמטיילים שנקלעו לסכנת חיים עדיין מוחזקים במעצר. כשר הממונה על המשטרה, אנו קוראים לך להורות בדחיפות על שינוי בדפוסי החקירה של האירוע, ועל חקירת הפורעים שתקפו את המטיילים."