קרטר.
קרטר.פלאש 90

תביעה ייצוגית היסטורית נגד נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר וחברת ההוצאה לאור "סיימון ושוסטר", הוגשה לבית המשפט המחוזי בארה"ב, במחוז הדרומי של ניו יורק במנהטן.

על פי התביעה, ספרו של קרטר "פלסטין: שלום ולא אפרטהייד", מכיל מספר רב של טענות מטעות במודע, שמטרתן הולכת הקוראים שולל, מתוך כוונה לקדם את אג'נדת התעמולה האנטי-ישראלית של הסופר, במקום להציג מידע עובדתי ומדויק כפי שנטען בפרסומים.

התובעים, אשר מקווים שתביעה זו תוכרז כתביעה ייצוגית, הם חלק מציבור הקוראים, אשר רכשו את ספרו של קרטר מתוך ציפייה, לרכישת ספר המציג תיעוד עובדתי ומדויק של אירועים היסטוריים בעניין ישראל והפלסטיניים.

בכתב התביעה נטען כי קרטר, אשר מציג עצמו כמומחה למזרח התיכון וחברת ההוצאה לאור, הציגו במכוון מידע לא נכון ולא מדויק, וביקשו לנצל את מעמדו של קרטר כנשיא לשעבר, כדי להטעות קוראים תמימים מקרב הציבור.

לטענת התביעה, הטעייתו המכוונת של הנתבע, בצורה ביקורתית מאוד כלפי ישראל, מפירה את חוקי הגנת הצרכן בניו יורק ואת הסעיף האוסר על הונאה במהלך ניהול עסקים.

תביעה ייצוגית זו, הינה הפעם הראשונה בה נתבעים נשיא אמריקני לשעבר ובית הוצאה לאור, בגין הפרת חוקי הגנת הצרכן, עקב פרסום מידע מסולף ביודעין תוך קידום הספר כמציאות.

התביעה מציינת, כי לאחר פרסומו של הספר, כמה מעוזריו הקרובים של קרטר, מתוכם אנשי ציבור מכובדים ואנשי אקדמיה אשר היו מעורבים באופן אישי באירועים המתוארים בספר אמרו, כי הנתונים המובאים בספר שקריים. למרות שהוצגו בפני הנתבע ראיות חותכות רבות, לכך שמה שמוצג בספר הוא שקרי, הנתבע סירב לערוך בו כל שינוי.

עו"ד דרשן-לייטנר מציינת, כי "התביעה תחשוף את כל הכזבים המוצגים בספרו של קרטר, ותוכיח כי שנאתו כלפי ישראל, היא זו שהובילה אותו לביצוע הטעיה זו של הציבור. הוא זכאי להחזיק בדעותיו, אבל להטעיות ולשקרים אין מקום ביצירת ההיסטוריה".