בני האדם חלמו תמיד לנוע בכל מצב אפשרי, על היבשה, באוויר או מתחת למים. הטכנולוגיות מקרבות את בני האדם יותר קרוב לנקודה המיוחלת הזו. בעתיד הקרוב האדם ינוע מתחת למים באותה הפשטות שהוא נע כיום ברכבו הפרטי, באופניים או ברגל על הקרקע המוצקה. ערוץ שבע מביא לכם מספר כלי תחבורה תת מימיים שפותחו לתנועה תת מימית.

 

חברת Rinspeed הוציאה בשנת 2008 מכונית ספורט תת מימית תחת המותג ,Squba שיכולה לצלול עד לעומק של עשרה מטרים. מדובר בכלי תחבורה הפעיל על כוח החשמל והדבר המפתיע שהמכונית היא מסוג קבריאולט.

יאכטה במצולות

יאכטה זה גם יפה, גם נוחה וגם יוקרתית, בייחוד כאשר מדובר ביאכטה שהיא גם צוללת כמו Phoenix 1000 בתמונות. בתוכה תמצאו את כל הנדרש לבעל הממון: מספר חדרים מפואר, בר, חדר כושר ואפילו בריכת שחייה.

קטנוע בעומק המים

 

אם כבר קיימת מכונית תת ימית ויאכטה שהיא צוללת, אז מדוע שלא יהיה גם קטנוע תת מימי? בדיוק על זה חשבו מהנדסים, כאשר בנו את קטנוע תת ימי .HydroBOB לצורך רכיבה על קטנוע זה יידרש בלון חמצן שיזרים את האוויר לחופת זכוכית קבועה באיזור ראש הנוסע.

צוללת על פדאלים

מי שלא חפץ בדרכי תנועה קלות בטח יאהב את צוללת Scubster. בהבדל מהקטנוע המופעל במנוע חשמלי, צוללת זו מונעת בפדאלים בהם נעזר לתנועה נוסע הצוללת. צוללת פדאלים ראשונה תחל להמכר כבר במהלך 2011

ג'יפ ניבה תת ימי

בזמן שהמנהדסים סביב העולם  שוקדים על הפתרונות חדשים בתחום התחבורה התת ימית, צמד מכונאים רוסיים החליטו להסב את מה שיש כבר בבעלותם. יותר נכון להסב לצלילה את הג'יפ הישן שחנה בחצר ביתם. הרי גם קרקעית האגם היא שטח סבוך, אז למה לא להעזר בג'יפ בכדי לנסוע?

צוללת נאוטילוס

 

המעצב בוב מארטין (Bob Martin) שמאוד אוהב נושא הסטימפאנק (שילוב מכאניקה של תקופת הקיטור והטכנולוגיה המודרנית) יצר דגם באורך שני מטרים וחצי של הצוללת נאוטילוס שהוא העתק מושלם של הצוללת מן הסרט על קפטן נמו והצוללת שלו.

אופניים לצלילה

עוד כלי עם הנעה פיזית אלו אופניים תת ימיים - Blue Space.  הכלי בנוי עבור שני צוללנים ונבנה בידי המכון הימי של לוזאן. העומק המאקסימלי שאליו ניתן לרכב על אופניים תת ימיים הוא שלושים מטרים.