מקווה שהכול יעשה בהסכמה. ח"כ זאב.
מקווה שהכול יעשה בהסכמה. ח"כ זאב.פלאש 90

ח"כ ניסים זאב מש"ס, שאירגן את ביקורו של  הסנאטור האמריקאי, מייק האקבי בישראל, מספר על הקשר המיוחד שנוצר בינו לבין האקבי, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, ועל יוזמות חדשות שעלו במהלך הביקור.

"הכרתי את האקבי לפני למעלה משנתיים. נפגשתי איתו במלון קינג דיויד, הוא מגיע לכאן מדי שנה עם קבוצת צליינים, ומאז אנחנו בקשר. בדקנו איתו איך אפשר לקדם שני עניינים: הראשון - הכרה בפליטים היהודים במדינות ערב. הנושא השני הוא הכרה של האו"ם בישראל במעמד של ילידים. לא ייתכן שאחרי אלפיים שנות גלות אנחנו עדיין מצטיירים ככובשים, לארגון כמו האו"ם יש מאז שנת אלפיים ושבע עמים שונים שהוכרו כילידים, ארה"ב הכירה גם באינדיאנים כילידים וגם אם הם לא יקבלו את האדמות שלהם בחזרה יתנו להם פיצויים, גם אנחנו דורשים הכרה דומה, הקשר שלנו לאדמה מופיע בתנ"ך ואנחנו קשורים לאדמה הזאת לא פחות מהאינדיאנים".

ח"כ זאב קובע כי לישראל יש ידידים רבים באו"ם ובקונגרס. רק צריך לדעת לבקש מהם לעשות את השינויים המתבקשים. "אנחנו לא מספיק מסבירים את עצמנו, ואם לא נדע להלחם על זכויותינו אז גם הערבים ביפו יצליחו לסלק את היהודים מהעיר. הייתי באו"ם ונפגשתי עם חברי קונגרס שרבים מהם הם מטובי ידידינו, כולם אמרו לי, חבל שממשלת ישראל לא מעלה את הדרישה הזאת באו"ם".

ח"כ זאב אומר שהסנאטור האקבי, הבטיח לסייע בקידום העברת היוזמה באו"ם, "הוא אדם שמבין עניין, הוא מאמין בזכותם של היהודים על אדמתם והגיע הזמן שגם ראש הממשלה ירים את הכפפה בעניין הזה".