חבריו של סרן דניאל גומז ז"ל פתחו לאחרונה בפרוייקט חדש שמטרתו לחזק את הקשר בין העם והארץ ולהעמיק את הזהות והמורשת היהודית לאנשים רחוקים וקרובים, כלשונם.

"המטרה היא להביא כל נער ונערה ישראלים לגליל, על מנת שייחשפו לערכים, זאת כחלק אינטגראלי מהמערך החינוכי שלהם", הם מספרים.

סרן דניאל גומז ז"ל היה קצין, טייס ולוחם, שנפל במלחמת לבנון השנייה, "דניאל היה חדור באהבת העם והארץ. אנו מקדישים פרויקט זה לזכרו, כביטוי לרוח המיוחדת שלו ולעידוד השירות והגיוס לצה"ל לפני הצבא ותוך כדי ההכשרה", אומרים חבריו.

אור דוארי, מנהל הפורייקט סיפר לערוץ 7, "התחלנו בעמק יזרעאל וזכינו להצלחה, ורצינו להיות במקום מרכזי יותר, לכן עברנו לרכס טורען סמוך לצומת גולני".

דוארי מתאר את יופיו החיצוני של הגליל ואת הרוח הפנימית המנשבת, "אנחנו מראים למטיילים את ים תיכון, כינרת, שומרון וחרמון, מדברים על ההסטוריה היהודית, החשיבות של השהייה פה ואז מתחלקים לקבוצות ומתחילים לעבוד את האדמה. ביום הזה שהוא פרטני מאוד, אני נותן לאותו בחור בן 16 ערכים  ומשמעות לחייו - איך הוא נותן מעצמו לחברה. אנחנו אומרים לנוער, אתה לא חייב להיות חקלאי אבל במה שתעסוק, אל תעשה זאת בשביל הכסף, אלא בשביל לסייע לחברה".

"באותו רגע שאדם נוגע בידיו באדמה הוא מתחבר אליה. התחלנו מהישיבה בהזורעים שהגיעה ועזרה לנו והיום אנשים פונים אלינו כל הזמן", מספר דורי ומציין את חוסר הידע של הנוער, "האנשים מגיעים ונותנים להם טוריה ביד עם הוראות בטיחות איך מחזיקים אותה, כי לא כולם יודעים מה זו טוריה".

שני, בת שירות במקום, סיפרה לערוץ 7 "מטרת העל שלנו היא 'חיבור לאדמה', שאנשים יצאו מהארבע אמות שלהם ויתחברו לאדמה, זה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש - שאנשים שנוגעים באדמה מתייחסים אליה אחרת".

"המון אדמות מדינה נשארות ריקות ופשע, בניה בלתי חוקית ופעילות עויינת נגד ישראל נכנסים לוואקום הזה", מספרת שני, "כשאתה מביא פעילות חיובית אתה מפתח את האזור והפעילות השלילית מסתלקת".

סיירת אגוז מטפחים את השטח