ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום שלא להעלות לדיון את ההצעה של חבר הכנסת ניצן הורוביץ, על פיה יוארך שעון הקיץ עד סוף חודש אוקטובר.

הדיון בהצעה נדחה בשל ועדת מומחים שהקים שר הפנים אלי ישי, שמטרתה לבחון את ההשלכות שיהיו להארכת שעון הקיץ כפי שמוצע בהצעת החוק.

החוק אמור היה לעלות לוועדת השרים לחקיקה כבר לפני למעלה מחודשיים, אך נדחה לבקשת מזכירות הממשלה. היום החליטה ועדת השרים לדחות את הדיון בנושא בחודש נוסף אך ח"כ הורוביץ הבהיר כי אין בכוונתו לאפשר עוד את דחיית ההצבעה במליאת הכנסת.

בשבוע שעבר הודיע השר אלי ישי על הקמת ועדת מומחים שתדון בצורך להאריך את שעון הקיץ ותגיש לו את ממצאיה בחודשים הקרובים.

בקרבתו של ישי הבהירו כי לא מן הנמנע שהוועדה, שתבחן גם את "מעמדו המיוחד של יום הכיפורים", תחליט בסופו של דבר להשאיר את מועדי השעון כפי שמוכרזים כיום על פי החוק ולא תדרוש להאריך את תוקף שעון הקיץ.

על הצעת החוק חתמו עשרים חברי כנסת מסיעות שונות בכנסת. בדברי ההסבר לחוק נכתב שהארכת שעון הקיץ תאפשר חיסכון בחשמל, תצמצם את תאונות הדרכים, ותזכה את אזרחי ישראל בשעת אור נוספת.

מגיש ההצעה ניצן הורוביץ אמר כי סוגיית שעון הקיץ נבחנה ונבדקה מכל זווית אפשרית במשך שנים. "ועדת "הבדיקה" של שר הפנים היא עוד נסיון לזרות חול בעיני הציבור, לדחות את ההכרעה, ולעכב את ההחלטה", אמר הורוביץ.

הורוביץ ציין כי בכדי ששעון קיץ במתכונתו המשופרת יחול כבר בקיץ הקרוב, יש להתחיל מיד בהליכי החקיקה בכנסת. לכן החליט להביא את הצעת החוק להצבעה בקריאה טרומית בכנסת כבר ביום רביעי השבוע.