ושוב זה קורה. מתמודדת בתכנית 'האח הגדול' מנצלת את הבמה החופשית שניתנת לה ומביעה מה שנראה לכאורה כתמיכה בטרור. הפעם מדובר בפרידה הכט שהביעה עמדה מעודדת לכאורה למחבלים מתאבדים ואפילו ייחלה, שוב לכאורה, להצלחתם.



כזכור בשנה שעברה הייתה זו פעילת מחסום 'ווטש' שהשתלבה בתכנית רק כדי להביע את עמדתה נגד מדיניות צה"ל ביהודה ושומרון, ועשתה זאת בהרחבה אל מול המצלמות הדלוקות 24 שעות. הפעם כאמור מדובר בפרידה שאמרה "אפרגן למחבלים המתאבדים שיבואו להתפוצץ מולי, כי אני בטוחה שההצלחה שלהם תעשה לנו טוב" כמו כן אמרה: "כשאתה שמח וטוב לך, רק טוב יבוא ממך. אני מפרגנת למי שמצליח. כשמישהו מפרגן ושמח בשמחת אחרים - איכשהו זה יחלחל גם אליו".



חבר הכנסת עתניאל שנלר החליט שלא להבליג והגיש נגדה תלונה במשטרה על הסתה לאלימות וטרור. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עמו על המהלך ועל החופש המוגזם שנותנת התכנית למשתתפיה.



שנלר לא מקבל את ההסתייגויות המשפטיות בנוסח 'לכאורה הסתה' וקובע כי דבריה של פרידה הם הסתה ברורה לרצח והרג שיביא שכול, יתומים ואלמנות לעם ישראל. "בעולם המודרני מדברים הרבה על חשיבות חופש הביטוי שחייב להיות רחב יותר, אבל חייבים לשים לו גבולות".



לפי שעה, מציין שנלר, הפניה שלו למשטרה היא לבקשת חקירה. "יתכן שזו המרדה או הסתה. מה שתחליט המשטרה, הוא אומר, אך מייד מוסיף כי בהחלטתה, תהא אשר תהא תציב המשטרה קביעה שתהיינה לה השלכות. "אם אין בסיס לחקירה צריך לבחון את הדברים ולבדוק אם הם שווים לכולם. האם תמיכה של אנשי רוח בדברים שנשמעים לחלקנו כבעייתיים ראויים לחקירה או לא", הוא אומר במה שנשמע יותר מרמז לפרשת צו המעצר לרב דב ליאור.



לדבריו במידה והמשטרה לא תנהג באופן ברור ולא תדע להציב את הגבולות של חופש הביטוי הרי שהמחוקק יצטרך להיכנס לסוגיה ולפעול.



באשר לעצם החופש המוחלט שמעניקה תכנית 'האח הגדול' למשתתפיה להביע עמדות מול המצלמות באופן חסר ביקורת, אומר שנלר כי אכן קיים סחף למתירנות המסכנת את ביטחון המדינה. הוא כורך בהקשר זה את בקשת האקדמאים מממשלת פולין להחרים את ישראל, לבטל עסקאות נשק ולדרוש הצבת משקיפים בינלאומיים ביהודה ושומרון. "זו ממש חתירה נגד אינטרסים של מדינת ישראל". הוא אומר ומספר על המכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה בכדי שזה ימצא לנכון לקבוע גדרות לחופש הביטוי.

עם זאת הוא מציין שלתפיסתו לצד הפעילות הנדרשת אל מול האנרכיזם השמאלי יש לפעול גם אל מול אנרכיזם המגיע מכיוונו של הימין הרדיקאלי.



לשאלה האם הוא צופה שהמשטרה תקטע את רצף שידור התכנית ותביא את פרידה לחקירה, או שתמתין עד לתום ימי התכנית, שאלה המבטאת בעצם את היחס בין שלטון החוק לשלטון הרייטינג הטלוויזוני, אומר שנלר כי הוא היה מצפה שהשופטת בדימוס דורנר תקיים דיון מעמיק על השאלה 'עד היכן הרייטינג מנצח את זכות הקיום', אך הוא מעריך שדיון כזה לא יקרה "כי כנראה גם היא מפחדת מכלי התקשורת, ואני עצמי מפחד שבעתיים כי על כל ביקורת על התקשורת חוטפים ריקושטים ולכן צריך לברור מילים, כי המעצמה השביעית שנקראת תקשורת חזקה מכולנו. אני אומר זאת בגילוי לב אבל מציין שחלק מהתקשורת איבדה מזמן את הגבולות".