תלונת שווא
תלונת שוואצילום: בצלם (יחצ)

רבות נכתב לאחרונה על ארגוני שמאל קיצוני, המוציאים את דיבתה של מדינת ישראל, צה"ל מתיישבי יו"ש והמשטרה בעולם.           



גורמים רבים בהתיישבות, בראשם מועצה אזורית שומרון וועד מתיישבי השומרון, טענו בחודשים האחרונים כי ארגוני שמאל קיצוני מפיצים עלילות כזב ושקרים ואף יוצרים פרובוקציות בשטח, טענות שאותם ארגונים הקפידו להכחיש.



אלא שעתה נתפס ארגון השמאל הקיצוני "בצלם" על חם. לפני קצת פחות מחודשיים, ביום ראשון ה-19.12.10 הפיץ "בצלם", ובמקביל ארגוני שמאל קיצוני נוספים, לעיתונאים ישראלים רבים ולכתבים ממדינות זרות, סיפור מזעזע לפיו רועה צאן ערבי בשם סמיר אבו לחייה רעה את צאנו יום קודם לכן סמוך לכפר מג'דל בני פאדל, באזור הישוב מעלה אפרים, כשלפתע ירדו מתנחלים מהישוב, תקפו אותו והציתו את הכבשים שרעה בעודן בחיים.



בארגון השמאל הקיצוני "בצלם" טענו כי 17 כבשים נשרפו חיים ו-12 מתוכן אף מתו, והעבירו לכלי  התקשורת "תיאורים מפורטים" של התקיפה וכן תמונות קשות ומעוררות רחמים מתוצאותיה. ארגוני שמאל קיצוני נוספים פנו לכלי תקשורת והביאו למקום עיתונאים רבים, לא מעטים מתוכם מכלי תקשורת זרים, אשר צילמו תמונות קשות ויצרו סערה כנגד מדינת ישראל במדינות שונות בעולם, זאת למרות הכחשת גורמים רבים בהתיישבות ולמרות שהאירוע היה אמור על פי הנטען להתרחש בעיצומה של השבת..



ב"ועד מתיישבי השומרון" מספרים כי אחד מארגוני השמאל הקיצוני ידע להפיץ בין הכתבים כי "מדובר במתנחלים מאיתמר".



"לאחר שהבהרנו לכתבים כי הכפר מג'דל בני פאדל בכלל לא נמצא באזור השומרון והוא מרוחק מהישוב איתמר כ-50 דקות נסיעה, השתנה פתאום הסיפור וה'עדויות' סיפרו פתאום על מתנחלים ממעלה אפרים".



כבר בסמוך לאירוע טענו במועצת שומרון ובוועד מתיישבי השומרון, כי הערבי ה"מותקף", סמיר אבו לחייה, בדה את הסיפור והשריפה התרחשה כתוצאה מטעות שלו כשהצית ערימת קוצים בשטח ואיבד שליטה על האש. אתמול, לאחר כחודשיים, מאשרת משטרת ישראל רשמית כי הטענות נכונות, וכי המתלונן נבדק בפוליגראף ונמצא דובר שקר..



בתשובה לשאילתא רשמית ששלח יוסי דגן, יועץ ראש המועצה האזורית שומרון וראש היחידה האסטרטגית במועצה,  ענה רפ"ק יהודה בן יהודה קצין אק"מ ודובר מרחב שומרון "בתאריך 19/12/10 התקבלה תלונה של פלשתינאי בגין שריפת הכבשים שלו. הנ"ל נחקר ומסר כי הוא חושד במתנחלים תושבי האזור. מחומר החקירה עלה החשד כי מדובר בתלונת שווא, ולכן נחקר המתלונן שנית ואף נשלח לבדיקת פוליגראף, בה נמצא שאינו דובר אמת. החקירה בעניין נמשכת".



דגן הסביר את השיטה "צריך להבין את השיטה. לא מעט ארגוני שמאל קיצוני בישראל מתקיימים מתרומות ומענקים של מדינות וממשלות זרות, חלקו עויינות דיפלומטית למדינת ישראל. מדובר בכסף גדול מאוד, ע"פ דו"חות שפורסמו, השקיע האיחוד האירופי בארגוני שמאל קיצוני בשנים האחרונות מליארדי שקלים".



לדברי דגן "עובדים רבים באותם ארגונים משתכרים משכורות עתק  אשר מוזרמות ע"י אותן ממשלות זרות, אשר מצפות מהם בתמורה לייצר סדר יום עויין למדיניות ולאינטרסים של מדינת ישראל ע"י דו"חות ותלונות שמגיעות דווקא מארגונים המכונים 'ארגוני זכויות אדם ישראליים'. הבעיה היא שככלל גם צה"ל וגם המתיישבים אינם פוגעים ומציקים לערבים תושבי יו"ש, וכך אין לארגונים אלו כמעט שום עוולות כלפי ערבים לעסוק בהן.  כתוצאה מכך מסתובבים ביהודה ושומרון פעילי שמאל קיצוני רבים אשר מתגדרים בכל סיפור קלוש ומעלילים -לפרנסתם- עלילות שווא כלפי המתיישבים".



"כיום, על כל רכב של ערבי שנשרף בלילה בכפר כלשהו עקב תקלה מכנית או סכסוך שכנים יוצא ארגון שמאל קיצוני אחר  בהאשמות בכלי התקשורת בכל העולם כי מתנחלים שרפו, הציתו או פגעו.  רבים מאותם ארגונים אף יוזמים פרובוקציות מכוונות למטרת צילום והפצה לכלי תקשורת בכל העולם".



עוד הזכיר דגן כי בחודש האחרון כבר נחשפו פעמיים ארגוני שמאל קיצוני בצורה מביכה בשומרון: במקרה הראשון פרסם ארגון "בצלם" קלטת ערוכה מגמתית על עימות בין ערבים ליהודים ליד יצהר, בה נראו הערבים כמותקפים פאסיביים. אלא שלמחרת הפיץ ועד מתיישבי השומרון סרטון שמראה כיצד מטפסים עשרות ערבים לכיוון יצהר תוך ידויי אבנים מאסיביים, כשצלם וידאו מכוון אותם להיכן ליידות ואף מיידה אבנים בעצמו בעוד מצלם בידו השניה.



אירוע מביך נוסף התרחש כשארגוני שמאל קיצוני טענו שמתיישב תקף וירה למוות בנער ערבי בשומרון, אלא שסרט וידאו של תצפיתניות צה"ל הראה כי האירוע התרחש כשמטייל יהודי הותקף בידי קבוצת ערבים בעת טיול וירה  להגנה עצמית לאחר שבבירור היה בסכנת חיים.



בעקבות הדברים אומר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה כי ארגוני השמאל הקיצוני הופכים לבעיה אסטרטגית למדינה "ארגוני שמאל קיצוני שהשמיצו את צה"ל בועדת גולדסטון, משמיצים גם את ההתיישבות ומדינת ישראל בתקשורת העולמית" - אמר מסיקה - "ארגוני שמאל קיצוני רבים במדינה הפכו למייצגי אינטרסים של מדינות זרות ופועלים תודעתית כנגד מדינת ישראל תמורת תשלום מאותן ממשלות זרות.  רוב השנה עסוקים ארגונים אלו בקעקוע תוקפו המוסרי של צה"ל, כשבשיא פעילותם חיברו ארגוני השמאל הקיצוני מסמך הלשנה מפורט לועדת גולדסטון אחרי מבצע 'עופרת יצוקה'. מספר חודשים בשנה, בעיקר בעונת המסיק, מפנים ארגונים אלו את מרצם להכפשת המתיישבים. את פעילותם זו עושים אותם ארגונים במסווה של פעילות 'זכויות אדם'. על מדינת ישראל להבין כי ארגוני שמאל קיצוני הפכו לבעיה אסטרטגית למדינה ולפעול מולם בהתאם".