מגמה מעורבת. מסחר בבורסה
מגמה מעורבת. מסחר בבורסהפלאש 90

דירקטוריון הבורסה אישר היום שלושה מדדים ענפיים חדשים: מדד ת"א-נפט וגז, מדד ת"א-ביטוח, מדד ת"א-תקשורת. בכל אחד מהמדדים ייכללו כל המניות העומדות בתנאי הסף של מאגר המניות למדדים, לאותו ענף, ללא הגבלה על מספר המניות הכלולות במדד.

בנוסף, אישר הדירקטוריון השקת 2 מדדי הייטק חדשים: "ת"א-טכנולוגיה", שיכלול את כל המניות ברשימת הטכנולוגיה, הכוללת מניות של חברות אלקטרוניקה וייצור ציוד תקשורת, מחשבים, חברות קלינטק (העוסקות בתחומי חסכון וטיפול במים, אנרגיה חלופית וטיפול באשפה) וחברות השקעה בהיי-טק. במדד הטכנולוגיה לא ייכללו מניות ביומד, מניות אלו נכללות במדד הביומד.כמו כן מספר המניות במדד ת"א-טכנולוגיה לא יוגבל.

מדד ת"א בלוטק 50, יחליף את מדד תל טק ויכלול את 50 המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר מבין המניות הנכללות במדד ת"א-טכנולוגיה ובמדד ת"א-ביומד. המדד יכלול חברות IT מתחום המחשבים והאלקטרוניקה וחברות קלינטק, אשר חלקן לא נכללו במדד תל טק.

מנכ"ל הבורסה, אסתר לבנון, אמרה היום, "התרחבות סקטור ההייטק והביוטכנולוגיה מצביעה על המעמד המוביל של הבורסה בתל-אביב בתחום. אנו מקווים כי השקת מדדי הטכנולוגיה החדשים יעודדו חברות ישראליות להנפיק בבורסה בת"א ויביא משקיעים זרים להשקיע בחברות אלו ".

"יצירת המדדים החדשים, עונה על צרכי השוק ועל הביקוש לנכסי בסיס נוספים לתעודות סל, כמו גם מאפשרת לחברות קטנות יותר הזדמנות לחשיפה ויצירת סחירות למניותיהן", אמרה לבנון.