הרב אבי גיסר.
הרב אבי גיסר.יוני קמפינסקי

רב הישוב עפרה, הרב אבי גיסר, התייחס הערב (חמישי) בראיון לעודד בן עמי בתכניתו בערוץ 2, להצעת החוק לפיה רבנים יזכו לחסינות על דבריהם, "רבנים לא צריכים חסינות, יש להם חופש מוחלט להגיד דברי תורה והלכה, אך אין להם חופש ביטוי להגיד הכל".

"הייתי צריך לתמוך בחוק זה כי הוא יעשה סדר ב'מי הוא רב בהישראל', אך מה שמפריע לי זה שבית המשפט יחליט מהי הלכה", אמר. הרב גיסר חושש כי חוק זה יחול גם על שייחים ואימאמים שיסיתו נגד ישראל ועל אנשי רוח שיתירו את חרצובות לשונם נגד הציבור ימני כמו הפרופ' זאב שטרנהל - ויזכו לחסינות מוחלטת.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), מיוזמי החוק אמר כי "כל דברים הכתובים בספר 'תורת המלך' מנוגדים להשקפה שלי ביסוד אבל אסור להעביר את הצד ההלכתי לצד הפלילי. הפכו את בית המשפט לזירה פוליטית".

"במדינה שפרופסור שטרנהל יכול לקרוא להעלות טנקים על הישוב עפרה, של הרב גיסר, והוא לא מובל למעצר, באים ועוצרים את הרבנים", הוסיף אייכלר.

הצעת החוק שהונחה על שולחן הכנסת ביוזמת יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, אברהם מיכאלי, ויו"ר סיעת יהדות התורה, הח"כ הטרי ישראל אייכלר קובעת, כי "רב לא ישא באחריות פלילית ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית בשל פרסום חיבור הלכתי, הסכמה שנתנה לספר כלשהוא, או בשל הבעת דעה בכתב או בעל פה בעניינים הנוגעים לתורת ישראל".