הקץ להמתנה הארוכה למענה אנושי בטלפון

במועצה לצרכנות שוקדים בימים אלה על הצעת חוק, שתאסור על החברות לתת ללקוחותיהם להמתין דקות ארוכות למענה אנושי.

בני טוקר , י"ד באדר תשע"א

מוקד טלפוני.
מוקד טלפוני.
פלאש 90

במועצה לצרכנות עמלים בחודשים האחרונים יחד עם ח"כ איתן כבל (העבודה), על הצעת חוק לפיה לקוחות לא יצטרכו להמתין דקות ארוכות עד לקבלת מענה אנושי, כשתוך כדי ההמתנה הם נאלצים לשמוע פרסומות.

עו"ד יעל כהן-שהואט, מהמועצה לצרכנות, אומרת לערוץ 7 כי מדובר בתופעה רחבה מאוד, "זה לא רק במערכת לניתוב שיחות, אלא גם באינטרנט, אתה נאלץ לבזבז זמן רב, על צפייה והאזנה לפרסומות עד שאתה באמת מגיע ליעד או לכתובת שאליה רצית להגיע".

עו"ד שהואט מציינת, שכיום החוק מותיר פרצות רבות המאפשרות לחברות ליהנות מהמצב הקיים, "החוק מתייחס רק למייל ומסרונים שיש בהם פרסומות בלי הסכמה ועל זה באמת ניתן לתבוע, אבל אם אני פונה לעסק שאני לקוחה שלו, אז בעצם זה חוקי לשדר לי פרסומות. מדובר באבדן אדיר של זמן וכסף רב שאנחנו מבזבזים בגלל הפרסומות וההמתנה למענה האנושי".

במועצה לצרכנות מתכוונים לשים סוף להמתנות הארוכות למענה אנושי, "אם צרכן רוצה להצטרף למבצע של חברה, הם מייד עונים, אבל אחרי שאתה לקוח שלהם, אתה צריך להמתין לעיתים ארבעים דקות עד שאתה מקבל שרות, זה מצב בלתי נסבל ולכן אנחנו עמלים על החוק כדי למגר את התופעה".

עו"ד שהואט מקווה שהחוק יתקבל בקרוב, "קודם כל צריך לאסור פרסומות במענה הטלפוני, ואם מגיעים להמתנה צריך לאפשר להשאיר הודעה, כמו כן החוק יאסור על המתנה מעבר לשלוש דקות עד לקבלת שרות, במידה והשארת הודעה, החברה תצטרך לחזור אליך בתוך מקסימום שלוש שעות".