מעבר רפיח
מעבר רפיח

מקורות בטחון מצריים רמי דרג מסרו, כי השלטונות המצריים החליטו לפתוח את המעבר היבשתי של רפיח למשך שש שעות מדי יום החל מהשעה 11:00 בבוקר ועד השעה 4:00 אחר הצהריים. המעבר נפתח לכיוון אחד בלבד – מעבר ממצרים לרצועת עזה וזאת על מנת לאפשר לאותם פלסטינים, אשר "נתקעו" במצרים, בשל סגירת המעבר עם תחילת האירועים האחרונים במצרים, לשוב לרצועה.

מספרם של פלסטינים אלו, אשר מרביתם שוהים בעיר אלעריש, מוערך בכ- 6500 איש. המקורות ציינו, כי השלטונות המצריים כבר פתחו את מעבר רפיח ביום שישי (18 בפברואר) למשך שעתיים ו-251 פלסטינים כבר הספיקו לעבור לרצועת עזה.



הרשות הפלסטינית פעלה בשבועות האחרונים מול הגורמים המצריים הנוגעים לדבר על מנת שיפתחו את מעבר רפיח , כך מסר לעיתון "אלשרק אלאוסט" רסאן אלח'טיב, הדובר הרשמי של הממשלה הפלסטינית. אלח'טיב הבהיר, כי הרשות יצרה קשר עם המצריים דרך צינורות שונים וביקשה דרכם לפתוח את מעבר רפיח, ואכן המצריים נענו לבקשה זו. אלח'טיב הדגיש, כי הרשות הפלסטינית מתנגדת למצור על עזה על צורותיו השונות בין אם בכל הקשור למצב המעברים בין ישראל לעזה ובין אם באלו שבין מצרים לעזה,שכן הרשות סבורה, כי המצור לא רק שפוגע באינטרסים של האזרחים, אלא גם משרת את האסטרטגיה של ישראל המעוניינת להפריד את עזה מהגדה ולצרפה למצרים על מנת לפגוע בתכנית להקים את המדינה הפלסטינית.



ד"ר ראזי חאמד, מנהל רשות המעברים והגבולות בממשלת חמאס שבעזה מסר ל"אלשרק אלאוסט", כי פתיחת מעבר רפיח התאפשרה לאחר מגעים יומיומיים ממושכים עם המצרים אשר לא הופסקו מאז תחילת המהפיכה במצרים. חאמד הבהיר, כי במהלך המגעים שהתקיימו עם המצרים הובהר להם, כי המעבר לא יישאר סגור וכי נבדקת האפשרות לפתיחה מלאה של המעבר. באשר לחלקה של הרשות הפלסטינית בפתיחת המעבר אמר ראזי חאמד, כי אין לו מידע בנוגע לכך, אולם הוא ציין, כי הוא היה באופן אישי בקשר יומיומי עם שגריר פלסטין בקהיר בנוגע לסוגיה זו.