בית חב"ד בניו זילנד
בית חב"ד בניו זילנדאתר בית חב"ד ניו זילנד

הרב מנחם ברוד, דובר חב"ד בישראל, מספר כי בית חב"ד בעיר קרייסצו'רץ' שבניו זילנד נפגע ברעש האדמה הקשה שפקד את האזור הלילה ותקרתו קרסה.

"התקרה קרסה והמבנה אמנם נפגע, אולם איש לא נפגע במקום ולשליחי חב"ד בעיר שלום", מוסיף הרב ברוד בשיחה עם ערוץ 7.

הרב ברוד מציין, כי בניגוד לבית חב"ד השני, אשר קיים בניו זילנד שנים רבות, בית חב"ד שתקרתו קרסה הלילה הוקם לפני כחמש שנים ונועד לפעול בקרב המטיילים הרבים שפוקדים את האזור.

ממשרד החוץ נמסר כי קיים חשש לחייו של אזרח ישראלי ברעש האדמה שהכה בניו זילנד. אנשי המשרד עורכים בדיקות על מנת לאתר את אותו אדם ונמצאים בקשר עם הרשויות בניו זילנד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הנחה את הגורמים השונים לעמוד בקשר רציף עם ממשלת ניו זילנד במטרה לבדוק את הצרכים נוכח רעידת האדמה הקשה במקום.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בין האפשרויות שביקש רה"מ לבחון עזרה בחילוץ הנפגעים מרעש האדמה וכן עזרה לישראלים הנמצאים בניו זילנד לשוב לישראל".

עשרות בני אדם נהרגו, רבים אחרים נפצעו, ומאות עדיין נעדרים בעקבות רעש אדמה בעוצמה של 6.3 דרגות בסולם ריכטר, אשר פקד את קריסצ'רץ' באי הדרומי של ניו-זילנד.

רעש האדמה, שפגע בשעה 12:51 שעון מקומי, כ-10 ק"מ דרומית-מזרחית לעיר, בעומק של 5 ק"מ בלבד, גרם לנזקים כבדים ברכוש וגם בגוף.

משירותי הכבאות נמסר לרשת BBC כי מספר רב של אנשים לכודים בתוך בניינים שקרסו, בבניין אחד בעיר ישנם כ-150 לכודים, ויש עוד בניינים המסתירים לכודים. מצב חירום לאומי הוכרז באזור.