רוואבי
רוואביפלאש 90

נמשך המעקב האינטרנטי אחר החברות המסייעות להקמת העיר הפלסטינית רוואבי, אותן חברות שהסכימו לקבל את תנאי החוזה המחרים תוצרת הגולן, יהודה ושומרון וחלק מירושלים.

למערכת ערוץ 7 ולארגונים שונים ממשיכים להגיע דיווחים של אזרחים, חלקם עובדי חברות, המדווחים על מעורבותן של עוד ועוד חברות ישראליות בהקמת העיר.

בין החברות ששמן עלה בימים האחרונים נמצאת גם חברת אספקת החשמל "ארכה" מהגדולות בישראל בתחום זה.

במהלך הימים האחרונים ניסתה מערכת ערוץ 7 לאמת את הנתון ויצרה קשר עם לשכת מנכ"ל החברה אך שוב ושוב נדחתה הפנייה בתואנות שונות, עד שהבוקר הגיעה תגובה קצרה שנדמה כי יש בה כדי להוכיח על אמיתות המידע בדבר מעורבות ארכה בהקמת רוואבי ובהחרמת חברות יהודיות.

נציגת ההנהלה אמרה תחילה כי אינה מצליחה להשיג את המנכ"ל בימים האחרונים אך מאוחר יותר אמרה "התשובה שלנו - אין מענה". כשהתעקשנו לקבל תתגובה ברורה יותר שבה הנציגה וסיכמה את תגובת ההנהלה במילים "אין מענה".

באמצע חודש ינואר דווח כי חברת הבנייה איטונג ויצרנית הכבלים טלדור חתמו על הסכמים לשילובן בהקמת העיר הפלסטינית רוואבי הסמוכה לרמאללה.

מנהלת העיר ציינה כי כל ההסכמים עם החברות הישראליות להקמת העיר כוללים סעיף סטנדרטי, המחייב כל משתתף להימנע מרכישת מוצרים או שירותים שמקורם בהתנחלויות, מזרח ירושלים ורמת הגולן.

וועד מתיישבי השומרון הודיע בעבר על יוזמה חדשה על מנת לחשוף את החברות הישראליות שהתחייבו להחרים את תוצרת ההתיישבות ביש"ע על מנת לבנות את העיר הפלשתינית רוואבי.



הוועד בנה עמוד באתר המאובטח של הוועד http://vshomron.co.il ובו אפשרות להשאיר פרטים ולמסור את שמן של החברות. בוועד מתיישבי השומרון הודיעו כי יבחנו כל פנייה ואם היא תימצא נכונה, ישלם הוועד 500 שקלים למוסר המידע.