עם קצובר בהר כביר
עם קצובר בהר כבירמועצת יש"ע

35 ראשי גרעינים תורניים מרחבי הארץ ובראשם הרב אלישע וישליצקי ושי תובל, מנכ"ל הקרן להתחדשות קהילות בישראל, סיירו היום בשומרון ובבנימין כאורחי מועצת יש"ע, כחלק ממהלך שנועד לחבר הדדית בין ההתיישבות ביו"ש לבין הגרעינים התורניים מקרית שמונה ועד באר שבע.

תובל מסביר כי מטרת הסיור היתה לחזק את הקשרים ההדדיים וההשפעות החיוביות בין אנשי יש"ע לאנשי הגרעינים התורניים. תובל הוסיף כי המהלך החברתי שמובילים הגרעינים התורניים ברחבי הארץ מהווה חלק בלתי נפרד מחיזוק הקשר בין העם לארץ.



הסיור, אותו ארגן והוביל סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, בשיתוף עם אליהו ראובן מגרעין אשקלון, נפתח בביקור באחד ממפעלי אזור התעשייה ברקן שבשומרון. משם התקדמו המסיירים אל מפגש עם איש גוש אמונים, בני קצובר, בהר כביר. קצובר סיפר לראשי הגרעינים על ימיה הראשונים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, שדרשו כוחות אמונה גדולים ועשייה מרובה, כפי שהם מתבטאים היום גם בפעולותיהם של הגרעינים התורניים ברחבי ארץ ישראל. קצובר סיפר על פעולותיהם החלוציות בהקמת ההתיישבות בשומרון ועל הדיאלוג והתמיכה להם זכו מהרב צבי יהודה קוק זצ"ל, מנהיגה הרוחני של הציונות הדתית באותן השנים.

אחר כך הגיעו משתתפי הסיור אל תל שילה שבבנימין, שם פגשו בראש המועצה האזורית, אבי רואה, ומשם עברו אל היישוב עלי, שם שוחחו עם מזכיר היישוב, קובי אלירז, ועם דוברת המועצה האזורית, תמר אסרף.

אחר הצהריים הגיעו ראשי הגרעינים אל קהילת 'נצר אריאל' – אותה הקימו מגורשים מהיישוב נצרים בגוש קטיף, המתגוררים כיום בעיר אריאל. במקום נערך מפגש עבודה, תחת הכותרת 'שילוב זרועות בציבור הדתי לאומי' ובהשתתפות מנכ"ל מועצת יש"ע, נפתלי בנט, שסקר בפני המשתתפים את פעילות המועצה בשנה האחרונה. משתתפי המפגש, ובהם גם רב היישוב עלי, הרב אברהם שילר ורבה של נצרים, הרב ציון טוויל, העלו רעיונות כיצד לקרב בין שני הצדדים, ובסופו הוחלט על הקמת צוות מצומצם שיבדוק את הרעיונות שעלו, ובהם סיורים לאנשי הגרעינים והקהילות ברחבי יהודה ושומרון, סיורים ומפגשים של ראשי מועצת יש"ע עם הגרעינים התורניים, שבתות אירוח הדדיות ועוד.

הרב אלישע וישליצקי אמר כי ישנה חשיבות רבה ליצירת בסיס משותף לפעולה, וכי במציאות הנוכחית הציבור הישראלי צמא לשמוע את האמת האידיאולוגית שמנחה את חברי הגרעינים, הרב וישליצקי הוסיף כי התמיכה והסיוע הם הדדיים – יש"ע יכולה לסייע לגרעינים בערים באותה מידה בה יכולות הערים לסייע ליש"ע. משתתפי הסיור הביעו התלהבות מהביקור בשטחי יהודה ושומרון ומהצגת פעולות ההתיישבות כחלק מהמהלך הלאומי.