נמשכים הזעזועים במקור-ראשון.  עורך העיתון שלמה בן-צבי פיטר לאחרונה את שתי מייסדות ועורכות 'מקור לילדים'  אתי אלבוים ואורית זימר. השבת ייצא העיתון האחרון בעריכתן.

השתיים ערכו את העיתון מיום הקמתו, למעלה מ-6 שנים, וזכו להערכה רבה על עבודתן, דבר שבא לידי ביטוי במספר הקוראים. 'מקור לילדים' (ששינה את שמו ל'אותיות לילדים' אחרי האיחוד עם עיתון הילדים 'אותיות') היה אחד מעיתוני הילדים הגדולים בארץ, אם לא הגדול שבהם – 15 אלף מנויים, לעומת 2,100 מנויים בלבד לעיתון 'אותיות' לפני האיחוד בין שני העיתונים.

את השתיים תחליף ליאת רוטנר, סופרת מצליחה בת 24, אולם ללא כל ניסיון עיתונאי וניסיון בעריכה.

החלטתו של בן-צבי עוררה תסיסה בקרב כתבי העיתון. במכתב ששיגרו לבן-צבי הם כותבים: "במשך שש השנים האחרונות נהנינו ועמלנו על מנת להיות צוות מוביל ושותפים ליצירת עיתון הילדים הטוב בישראל. חדוות היצירה ניכרה בכל מילה ואיור בעיתון, כיוון ששתי אמהותיו היו אתי אלבוים ואורית זימר. שתי האמהות הללו, שיחד חברו להשכיל וליצור תמהיל מדויק של שמחה, חינוך, יצירה, דעת, קודש ואקטואליה, ידעו גם כיצד להפעיל אותנו, הכותבים והמאיירים של העיתון. ללא שתיהן לא יכולנו להפיק מעצמנו את שהפקנו עד היום.

"העובדות בשטח דברו בעד עצמן, ובמשך השנים צבר לו העיתון מעריצים מכל קצוות תבל. עם זאת, ההצלחה מעולם לא סיחררה את אתי ואורית, והן לא קפאו על שמריהן. ההיפך, ככל שההצלחה גדלה, הן השתדלו יותר ויותר: חידשו, שינו, הוסיפו, הפחיתו, עדכנו, רעננו, והכל ברוח טובה, בשמחה ובחדוות יצירה שהדביקה גם אותנו.

"היחסים איתן היו תמיד יחסי ידידות חמימים ונעימים. הן תמיד התעניינו גם במצב האישי של כל אחד, ומעבר לכך, ענו גם למיילים של מנויים, דבר שהגביר את הקשר של הילדים לעיתון. אין ספק כי אישיותן של השתיים ניכרה במוצר הסופי, ולטובה, כמובן. גם המיזוג האחרון שנעשה עם 'אותיות', נעשה ברוח טובה, ברגישות, ובסופו של דבר בהצלחה מרובה, ללא טלטלות מיותרות, ובאופן מקצועי ומכובד, כך שגם התוצר שישנו היום, יפה ומוצלח כבעבר, ונראה המשך טבעי למסורת המפוארת של 'מקור לילדים'.

"בשורת הפיטורין הקשה שניחתה על אתי ואורית הגיעה גם אלינו, והשרתה על כולנו עננה אפורה ומרה. נדמה לנו כי העיתון ללא אתי ואורית, שלמעשה הגו ויצרו אותו, הוא ממש יתום. גם אנחנו חשים כך. אז אמנם אין אדם שאין לו תחליף, אך מאידך לא מחליפים סוס מנצח. והיה ותחליט להסיר את רוע הגזירה, אנחנו בטוחים שליהודים תהיה אורה ושמחה וששון ויקר.

"מקווים מאוד שתהין לבטל את רוע הגזירה, או לפחות למצוא מינון אחר להרחבת הצוות. קשה הגזירה עלינו ונשמח לחדש ימינו כקדם, עם אתי ואורית הצמד המנצח".

תגובת מקור-ראשון: "אתי אלבוים ואורית זימר הובילו את מקור לילדים להישגים משמעותיים וסייעו להפוך אותו לעיתון אהוב שאלפי ילדים נהנים ממנו מדי שבוע. במסגרת האיחוד של מקור לילדים עם העיתון 'אותיות', העיתון מחדש את פניו ומצרף לשורותיו סופרת ילדים מוכשרת ומוערכת מאד, שתשמש כעורכת העיתון המאוחד".