משה קצב
משה קצבפלאש 90

יו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה", ליאורה מינקה, מגנה בחריפות את איגרת התמיכה של קבוצת רבנים, המחזקים את ידי הנשיא לשעבר, משה קצב, אשר הורשע באונס ובהטרדות נשים.



"מי שמתנער ממערכת המשפט הממלכתית, איננו מייצג את הציונות הדתית. מי שמתייחס בכזאת סלחנות לאונס אישה ולהטרדות מיניות, איננו מייצג את תורת ישראל. מי שבוחר לתמוך באדם שרמס את כבודן של נשים, איננו מבטא את רוח ההלכה היהודית", טוענת מינקה.

לדבריה, "אין להתהדר בקלונו של אדם, ומותר להתפלל לשלומו ולבריאותו ולקוות שיצליח להוכיח את חפותו בערכאה גבוהה יותר, ואולם במדינה דמוקרטית אין שום מקום להדוף את הצדק ולבטל, כלאחר יד, את מידת הדין, תוך שימוש באדרתה של תורה"



בענין זה, מדגישה ליאורה מינקה, בלתי אפשרית גם הגישה של אחד בפה ואחד בלב, ואי אפשר שרבנים יסתתרו מאחורי הטיעון המוזר והתלוש מן המציאות, שהדברים נכתבו לכאורה שלא מתוך כוונה שיבואו לידי פרסום פומבי. "מוטב היה אילו היו מודים בטעותם הקשה וחוזרים בהם מן הדברים הכתובים, ולאלתר, במקום להמציא בדיעבד תירוץ כל-כך מגוחך".

אתמול פורסם באמצעי התקשורת, כי קבוצת רבנים מישיבת 'הר המור' ומהחוגים המקורבים לישיבה, ובראשם הרב צבי ישראל טאו, שיגרו איגרת תמיכה לנשיא קצב בה הם כותבים שהם משוכנעים בחפותו.