רב העיר עכו, הרב יוסף ישר, סבור כי העיר עכו עוברת שינויים מבורכים. הרב ישר התראיין לעלון השבת של הגרעינים התורניים "צפונה ונגבה" שם אמר כי בעשור האחרון החלו להגיע משפחות, וזוגות צעירים לעיר והמגמה של עזיבת העיר נעצרה. לדעת רב העיר הסיבה לחזרת הציבור היהודי לעכו היא פעילות הגרעין התורני בעיר, גרעין אומ"ץ.

הרב ישר, מהאנשים שיזמו את הבאתו של הגרעין התורני לעיר, מדבר היום על עיר אחרת. "מאז שהגרעין הגיע לעכו נעשה מהפך בעיר. משום שברגע שנחתו בעכו הרב נחשון כהן ואנשי גרעין נוספים, התחילו מיד פעילויות רוחניות בעיר, שיעורי תורה ופעילויות בבתי ספר. עצם זה שמשפחות נוספות הגיעו לעכו והתחילו לזרום לכאן עוד ועוד משפחות נוספות, נוצרה פה התחדשות של קהילה. והם התערו היטב בתוך חיי הקהילה הקיימת. האווירה יצרה מצב כזה שגם ישיבת הסדר נוסדה בעכו בעקבות זה. היום יש פה קהילה של עשרות משפחות וזורמים עדיין זוגות נוספים חדשות לבקרים". 

הרב ישר סיפר לעלון "צפונה ונגבה" על הפגישה הראשונה עם הרב שמואל אליהו שהביאה לכינונו של הגרעין התורני בעיר. "ישבנו אצל הרב שמואל אליהו בביתו. זה היה בשעת לילה מאוחרת ושוחחנו - מה ניתן לעשות כדי לחזק הרוחניות בעיר. הרב אליהו העלה את הרעיון של גרעין תורני ומאז הכול השתנה בעיר. יצאנו בהכרזה על הקמת גרעין, פנינו לאנשים, אפילו נסענו לביתם של כמה משפחות במבשרת ציון ושכנענו אותן לבוא. תוך חודש ימים לקראת אלול של אותה שנה, הגיעו הניצנים הראשונים לעכו ומכאן נעשה המהפך הגדול". 

עוד אמר הרב ישר בראיון כי פעילות הגרעין התורני זו התשובה הציונית והיהודית למאורעות עכו שהתרחשו לפני יותר משנתיים. "הגרעין ממעט לדבר ומרבה לעשות, וככל שיש עשייה בעיר זו בעצם התשובה לכל קריאת תיגר של התושבים הערבים שהבינו שהקהילה היהודית בעיר הולכת וגדלה. הכרזנו לא פעם, ולא פעמיים, עכו היא עיר יהודית היא הייתה עיר יהודית והיא תישאר לעולם עיר יהודית כשבתוך העיר הזו נמצאת גם אוכלוסיה ערבית שתצטרך להשלים עם העובדה הניצחת הזו".