כולנו כבר סיירנו בצורה כזו אחרת בשבילי, בסמטאות ובדרכי העיר העתיקה בירושלים. אך, מסתבר שפינות נסתרות ומקומות יפים מתגלים מידי פעם וכדי למסד את המסלולים פיתחה הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף משרד ראש הממשלה ועיריית ירושלים, הפקה של עשרה מסלולי סיור חדשים בעיר העתיקה, בכדי להעשיר את חווית התיירים המגיעים לעיר.

המסלולים החדשים הופקו במסגרת פרויקט מיוחד בשם "ללכת בדרכי העתיקה", הכולל 10 סיורים קוליים [ובנוסף חמישה סיורים מונגשים] ועשר חוברות מסלול מהודרות - הניתנים להורדה ללא תשלום מאתר האינטרנט החדש של העיר העתיקה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת מסביר שהתיירות היא מנוף משמעותי לחיזוק כלכלת ירושלים. למעלה משלושה מיליארד איש מהעולם כולו ומישראל נושאים את עיניהם אל העיר ואל אתריה "אנו פותחים את אוצרותיה של ירושלים לעולם ומציגים עיר אשר משלבת קדושה, היסטוריה וארכיאולוגיה יחד עם קידמה, תרבות, חיי לילה, פסטיבלים ואוכל. בנוסף לקבוצות רבות המגיעות אל ירושלים ואל העיר העתיקה ישנם מבקרים עצמאיים רבים המכינים את ביקוריהם מראש באמצעות האינטרנט ומצפים לחווית תייר משודרגת. פרויקט "ללכת בדרכי העתיקה", ביחד עם אתר התיירות החדש של העיר העתיקה, הינם צעד נוסף לחיזוק חוויה זו".

גם מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, מוטי חזן חושב שעיר העתיקה הינה היעד העיקרי של ביקורי התיירים בישראל "הפרויקט הינו חלק מפעילות הרשות לחיזוק המוצר התיירותי בעיר העתיקה, דבר שישפיע על שביעות רצון התייר ועל כלכלת העיר" הוא אומר.

המסלולים החדשים סובבים בירושלים של בית ראשון ובית שני, מהר ציון לשער יפו, בין העדות ובאזורי השווקים, ברובע היהודי, באזור הכותל,בטיילת החומות הצפונית והדרומית, ומסלול נוסף מעמק צורים לנחל קדרון.

הסיורים הקוליים זמינים להורדה מהאתר בעברית ובאנגלית והם כוללים קבצי קול, וידאו, מפות, תמונות וטקסט. את הקבצים ניתן להפעיל במהלך הסיורים בשטח ממכשירי סלולר מדור 3 או מאמצעי שמע אחרים, וכמובן שניתן לשומעם לפני הטיול או לאחריו.

כמו כן, בנוסף לעשרת המסלולים הקוליים, הפיקה הרשות לפיתוח ירושלים חמישה מסלולים נוספים המותאמים לאנשים בעלי מוגבלויות.

להולכים בדרך מצורף גם מארז מהודר של עשר חוברות, אחת לכל מסלול – בארבע שפות: עברית אנגלית, רוסית וצרפתית. החוברות כוללות הסברים, סיפורים ייחודיים ומלווים בעשרות תמונות. את קבצי החוברות ניתן להוריד גם מאתר האינטרנט. כמו כן, החוברות יחולקו בלשכות התיירות, במלונות ובאתרים שונים ברחבי העיר.

המסלולים נכתבו ע"י יד יצחק בן צבי, הפקת המסלולים הקוליים נעשתה ע"י מיכאל הלפרן, וניהול הפרויקט ע"י איקי בר יוסף.