אילוסטרציה
אילוסטרציהויקיפדיה

העיר שאנגחאי, שגם שם מיושמת מדיניות "ילד אחד", הודיעה על חוק חדש לבעלי בתים. החל מחודש מאי יכנס לתוקפו חוק חדש המתיר החזקת כלב אחד בלבד בבית, ולמעלה מ-600,000 כלבים ללא רצועות, המסתובבים ברחובות, יוכרו כבלתי חוקיים.

התקנה החדשה, היא מקור ארוך טווח לדיונים וויכוחים בין מחוקקי העיר. בשנה שעברה למעלה מ-140,000 איש בעיר התלוננו במשטרה על תקיפה ונשיכה של כלבים משוטטים. בעיר שאנגחאי ישנם פי ארבעה כלבים ללא ניירת ואישורים מאשר בעלי חיים עם כל האישורים.

על פי החוק החדש בעלי כלבים שבעלי החיים שלהם לא יהיו רשומים כנדרש, יאלצו למסור אותם. אלו המחזיקים בשני כלבים בעלי רישיונות, יוכלו להמשיך ולהחזיק בהם, אבל בקשות חדשות להחזקת כלבים עם רישיונות יטופלו רק למי שאין לו עדיין כלב בכלל. כחלק מהחוק החדש, לא יוכלו אנשים בסין לאמץ כלבים הנחשבים מסוכנים ותוקפניים, כמו הבולדוג הסריטי.

כמובן, כמו תמיד בסין, גם לחוק הזה אנשים ימצאו פרצות בחוק, ויעקפו את החוקים החדשים. כאשר בסין הוציאו חוק שלכל משק בית מותר לקנות רק בית אחד, על מנת לעצור את זינוק מחירי הדירות, היו דיווחים רבים על זוגות שהתגרשו אך המשיכו לחיות ביחד, וזאת רק על מנת לרכוש נכס חדש.

מהמשטרה כבר נמסר כי הם נערכים לקליטת כל הכלבים שיוכרזו כנטושים.