עיוור
עיוור

משרד הרווחה מרחיב את השירותים המסובסדים לעיוורים ולקויי ראיה. ההרחבה הינה בהגדלת הסבסוד ברכישת מכשירי עזר ובהרחבת אוכלוסיית הזכאים לנופש שנתי. ההיקף התקציבי שמשרד הרווחה משקיע בסבסוד אביזרי עזר לעיוורים הינו בגובה של 2,700,000 לשנה.

מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, נחום איצקוביץ, חתם על נוהל חדש, המרחיב את השירותים שניתנו עד כה לעיוורים ולקויי ראייה ובכך הביא לשינויים משמעותיים במתן שירותים לאדם העיוור.

בין השינויים הבולטים: 

סבסוד שלטים למערכות שמע – מערכת שמע הינה מערכת חדשנית, יחידה בעולם שנועדה לטובת אנשים עם לקות ראיה, להכוונה קולית אקטיבית. המערכת כוללת בסיסי רמקול המותקנים בסמוך למקומות עיקריים כגון: רמזורים, מעליות, תחנות אוטובוס וכד'.  בידי האדם העיוור צמיד, אשר רוטט בהגיעו לאזור בו מותקנת המערכת, אז הוא יכול להשתמש בשלט שברשותו והמערכת מכוונת אותו בקול, היכן הוא נמצא, מהו מספר האוטובוס בתחנה וכו'. כל אדם בעל תעודת עיוור רוכש את הצמיד בעלות של כ- 15 שקלים בלבד. הצמיד עולה כ-100 שקלים - רוב הסכום מסובסד על ידי משרד הרווחה. עד היום הסבסוד היה לשלטים להפעלת רמזורי שמע (רמזורים מצפצפים ומודיעים האם הרמזור אדום או ירוק), כיום הסבסוד הורחב גם למערכות שמע.

הגדלת סבסוד תוכנת הגדלה למחשב - בעבר הייתה קיימת תוכנת הגדלה למחשב, ללא תמיכה קולית, אשר הגדילה לאנשים בעלי לקויי ראייה, את הכתוב על צג המחשב, עד פי 60 ומשרד הרווחה סבסד את עלותה ב- 50%. מערכת זו עברה פיתוח חדש וכיום היא לא רק מגדילה את הכתוב, אלא גם מקריאה את הטקסט, לאור החידוש בתוכנה מחירה הוכפל. מסיבה זו הכפיל המשרד את גובה הסבסוד עד לתקרה של 2,500 ₪ שהם 50% מעלות התוכנה המשודרגת.

הגדלת אוכלוסיות הזכאים בקרב העיוורים לנופש שנתי - בעבר זכאות לנופש ניתנה רק לאנשים שהתקיימו מקצבה בלבד, כיום הורחבה הזכאות גם לאנשים שהכנסתם היא בגובה קצבת הנכות, אך מתחת לשכר המינימום. בתוך זה נכללים נופשונים גם לילדים מגיל 3 ומעלה עם לקויות ראיה ברמות שונות המתגוררים בבית הוריהם או במשפחות אומנה, זאת במטרה לסייע למשפחה לצאת לחופשה.