אליאור חן
אליאור חןצילום: פלאש 90

24 שנות מאסר נגזרו על אליאור חן, אשר כונה בתקשורת "הרב המתעלל", לאחר שהורשע שעמד בראש כנופיה אשר ביצעה סדרת מעשי התעללות בילדים קטנים.

בנוסף לעונש המאסר אשר נגזר על חן, קבע בית המשפט כי חן יפצה את הילדים אשר היו קרבנותיו בסכום של 700 אלף שקלים.

נזכיר כי גם כיום, שלוש שנים לאחר התפוצצות הפרשה, נותר אחד מילדי המשפחה, כיום בן 6, בגדר צמח בעקבות המעשים שנעשו בו על ידי חן ותלמידיו.

נזכיר כי בין האישומים בהם הורשע חן: התעללות בקטין חסר ישע, תקיפת קטין חסר ישע הגורמת חבלה חמורה וחבלה של ממש, תקיפה והתעללות פיזית ונפשית.

בהכרעת הדין כתב השופט יורם נועם: "בעדויותם של הילדים והאם, תוארו מזוויות ראייתו של כל עד ועד מעשי ההתעללות והאלימות הקשים והאכזריים, שננקטו כלפי הילדים על ידי הנאשם וחברי הקבוצה. כפי שכבר נקבע, עדויות אלה היו מהימנות ותיארו באופן אמין את האירועים כהווייתם... מעדויותיהם של הילדים והאם הצטיירה מציאות קשה, לפיה נתונים היו הילדים תחת משטר אלים ואכזרי, שהנהיג חן שבגדרו הוכו באופן תדיר ועברו מסכת מתמשכת של התעללות והשפלה".

השופט הוסיף, כי הילדים אף נאלצו לצפות בהתעללות שננקטה כלפי אחיהם, והגדולים מביניהם אף נדרשו בעל כורחם לשתף פעולה עם הנאשם. "מעשי האלימות וההתעללות המחרידים, שנמשכו על פני שבועות ארוכים, בוצעו הן בבית המשפחה והן בביתו של הנאשם, והם נתנו את אותותיהם בכל אחד אחת משמונת הילדים אשר נושאים עמם צלקות עמוקות, נפשיות וגופניות", כתב השופט.