לקראת יום הזכרון השלישי לטבח שבוצע בספריה בישיבת 'מרכז הרב' בירושלים, בו נרצחו 8 מתלמידי ישיבות 'מרכז הרב' וה'ישיבה לצעירים', שיחול בשבת הקרובה, ערוץ 7 שוחח עם ראש הישיבה לצעירים, הרב ירחמיאל וייס.

"אלו דברים שאנחנו חיים איתם, עם הזכרון, הגעגועים והכאב וזה טוב שאנחנו חיים איתם", פותח הרב וייס את דבריו ונוגע במובן האמוני, "הבעיה האמונית העיקרית היא, איך להבין את המוות בעולם ואת ההקשר שלו בחיים, אלו סוגיות מאוד מעמיקות. המוות היא לא ההמצאה של הרוצח מלפני שלוש שנים".

הרב וייס אמר כי אין לנו את היכולת להבין למה האירוע הזה קרה, "יש פסוק בעמוס 'כי לא עשה ה' דבר, כי אם גלה סודו אל עבדיו הנביאים' והסביר הרב אברהם שפירא זצ"ל כי לנביאים יש אחריות על פי הנבואה שיגלו להם את הדברים, אך אנחנו לא מבינים למה נעשה דבר כזה או אחר".

"הדברים האלו מעלים את הצורך להעמיק פנימה את הנקודות העמוקות של החיים", מציין הרב וייס ומוסיף, "כשהחיים מבחוץ  קשים ואתה לא יכול לסמוך על הארגון החיצוני של החיים, אתה מתכנס בעצמך ומחפש ערכים לחיים. זה מכניס תוכן עמוק וזרימה אידיאלית של החיים".

שאלנו את הרב וייס כיצד מציינים השנה את יום הזכרון, "בחורים מהמחזור שסיים לפני שנה, שנהרגו להם שלושה חברים מהמחזור, יעברו בכיתות ויספרו על חבריהם עם מצגת על האירוע".