לקראת כנס ירושלים השמיני, סיפר מארגן הכנס, מנכ"ל העיתון בשבע, דודו סעדה על המתוכנן להיות בכנס, "כמדי שנה אנחנו מארגנים את כנס ירושלים, השנה זו השנה השמינית, והכנס יתקיים במלון דן בירושלים בימים שלישי ורביעי, ט'-י' באדר ב', 15-16 במרץ 2011. בכנס יהיו תשעה מושבים בנושאים שונים שיתעסקו ביהדות מדינה ומודרנה והשילוב ביניהם".

"היו שנים שכנס ירושלים התמקד עם הפנים החוצה", מספר סעדה, "אך הפעם נתמקד בהסתכלות פנימה, לתוך הציבור שלנו"

"בכל שנה אנחנו מעניקים את פרס ירושלים לחמישה אנשים שיש להם תרומה חשובה לחברה. השנה נעניק את הפרסים לרב ישראל רוזן על 30 שנות פעילות בצומת ועל 30 כרכים של סדרת 'תחומין'. הרב נחום נריה יקבל את הפרס על פעילות של קירוב רחוקים. ד"ר יורם ליוור, מנכ"ל ביה"ח מעייני הישועה, יקבל את הפרס על ניהול בי"ח על פי ההלכה ועל קדושת החיים. פרס נוסף ינתן לואדים רבינוביץ' על תרומתו לבניית ה'חורבה' בעיר העתיקה בירושלים וחגי לניאדו יקבל את הפרס על ניהול עמותת 'כרמי העיר' המכבדת אנשים נזקקים בירושלים".

כנס ירושלים מספק במה ישראלית ייחודית, להעלאה לדיון את הנושאים הבוערים הנמצאים בראש סדר העדיפות הלאומי של מדינת ישראל ,ערכים חברתיים ושאיפות מדיניות ולאומיות, כמו גם את האתגרים הרבים והאיומים החיצוניים, העומדים בפני ישראל ושאר מדינות המערב ברחבי העולם.

כבכל שנה, יתארחו בכנס ירושלים דמויות מפתח, הוגי דעות ומעצבי מדיניות, מהזירה המקומית כמו גם מהזירה הבינלאומית, כולם מובילים בתחומם, בהנהגה הלאומית הפוליטית, בכלכלה, באקדמיה, בתקשורת,ראשי קהילות, ביטחון, צבא ומהמנהיגות הרבנית.

בין המשתתפים בכנס השמיני, יהיו רבה של צפת הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקוה הרב יובל שרלו, רב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד, שר החינוך גדעון סער, ח"כ מיכאל בן ארי, ח"כ אורי אורבך, מנכ"ל אינטרנט רימון קובי הקר, רמי לוי.

"כנס ירושלים, היה ויישאר תמיד, נאמן לשימור וקידום המסורת היהודית וערכיה ולעתיד מדינת ישראל, כמדינה מובילה, מודרנית, דמוקרטית ויהודית", מציינים המארגנים.