מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר מינה לאחרונה צוות מקצועי לגיבוש מסמך הפעלה בנושא רפורמה סביבתית בענף גידול חזירים.

במשרד החקלאות יצאו בקריאה לציבור לסייע בגיבוש מסמך הפעלה בנושא הרפורמה הסביבתית בענף גידול חזירים. לצורך כך הוזמנו כל  הגורמים הפעילים בענף, כדי להעביר בכתב, את עמדותיהם והמלצותיהם בנושאים אלה.

על פי נתוני משרד החקלאות בישראל, מגודלות כ-20 אלף חזירות ב- 24 חוות גידול ביישובים לא יהודיים, בהם הכפרים פסוטא, אעבלין, מעיליה וכפר יאסיף וכן בקיבוץ להב בנגב. החזירות ממליטות מדי שנה כמעט 200 אלף חזירונים המועברים לשיווק בגיל חמישה חודשים, לשוק המקומי.

רבה של צפת הרב שמואל אליהו אומר בראיון לערוץ 7, כי "שוב הוכח שכנופיית שלטון החוק בישראל מפרים ברגל גסה את חוק החזיר שאוסר גידול ומכירת בשר חזיר במדינת ישראל. כנראה שיש חוק ויש חוק, אותם אנשים יפי נפש הם הצרכנים הגדולים ביותר של בשר החזיר. הם לא אוכלים כשר, ואלה הם האנשים שמפרים את החוק ברגל גסה".

הרב אליהו מציין, שהכפרים בגליל שמגדלים את החזירים באישור המדינה, מציפים את אדמות הצפון בבשר אחר. "מעניין לאן נעלמו פתאום כל אותם חסידי איכות הסביבה, המים באזור הגליל הולכים ומזדהמים מאותם חוות גידול חזירים. הכול פה מזוהם ואין פוצה פה ומצפצף".

לדבריו הצביעות של משרד החקלאות, התפרסמה עכשיו ברבים, כלשונו "הם עושים עכשיו מכרז, זה מכרז תפור, יש חוק והם מפרים אותו, החוק קובע שאסור לגדל בארץ חזיר ואסור לסחור בו, אבל הם מצפצפים על זה לגמרי, אחר כך כל אותם יפי נפש הולכים לבית המשפט ולבג"ץ שמבטל את החוק כי זה לא חוקי בעיניי השופטים, החוק כנראה משרת אג'נדה של אנשים מסוימים, הציבור לא רוצה חזיר, ופה באים אנשים שמנסים להכתיב לנו מציאות חדשה, צריך לקרוא היטב את המכרז של משרד החקלאות ויש במכרז הזה הרבה חזירות".

בתגובה לטענות הקשות, אומרים במשרד החקלאות לערוץ 7, כי משרד החקלאות ופיתוח הכפר פעל תמיד על פי החוק וכך כמובן גם יעשה בעתיד. לטענתם בחוק החזיר נקבעה החרגה הקובעת יישובים מסוימים בהם מותר לגדל חזירים, ורק בהם מתבצע גידול. רפורמת גידול החזירים מטרתה להסדיר את הגידול הקיים, ביישובים אלו בלבד, ואין שום כוונה להרחיב את הגידול ליישובים נוספים.