שתי אוניות חיל הים האיראני אשר חצו את התעלה ביום חמישי שעבר מהים התיכון לים האדום בדרכן מנמל לטקיה בסוריה לבסיסן, עצרו במהלך חציית התעלה והצדיעו לחללי המהפכה במצרים. כך נמסר בדיווחים ממצרים.

ראש משרד האינטרסים האיראני בקהיר, מג'תבי אמאני, מסר כי צוותי שתי האוניות הצדיעו גם בהערכה לצבא המצרי אשר לא נכנס לעימות עם המפגינים ועמד לצידם.

מפקד חיל הים האיראני אדמירל חביב אללה סיארי, הכריז היום כי ספינות המלחמה האירניות "ביצעו משימה חשובה" כאשר הפליגו לים התיכון תוך התעלמות מהאזהרות והאיומים של "הישות הציונית" כדבריו.

אדמירל סיארי הוסיף כי "המשימה הושלמה בברכת הנביא מוחמד עליו השלום". הוא הוסיף כי "בישות הציונית עשו כל צעד לעכב את המשימה ואת תנועת הספינות האירניות שהצליחו להפליג לים התיכון במפגן של כוח ועוצמה". הוא הוסיף כי "לחיל הים האיראני יכולת של שימוש בטילים בצורה מעולה ביותר כי אירן השיגה את ההסתפקות העצמית בתחום הזה, כאשר ישנם טילים נגד ספינות, טילים נגד מטוסים, וטילים נגד קרקע שמצטיינים במהירות ובדייקנות".

סיארי אמר כי הפריגאטה Alvand במשקל 1,500 טון הנושאת טילי טורפדו וטילים נגד אוניות, ואוניית הסיוע Kharg במשקל 33 אלף טון ועל סיפונה 250 מלחים ושלושה מסוקים, חצו את תעלת סואץ ביום חמישי בחזרה לים האדום לאחר שהשלימו את משימתן בים התיכון.

לדבריו, חציית התעלה ארכה 10 עד 12 שעות. אוניות חיל הים האיראני חצו את תעלת סואץ מים סוף ב-22.2 והשלימו שהות בת שבוע בנמל לטקיה בסוריה, וזאת בפעם הראשונה מאז המהפכה האסלאמית באיראן בשנת 1979.