סיגריה.
סיגריה.פלאש 90

אירגון מפעילי מכונות הסגריות בארץ מוחה על הצעת החוק אותו יזם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שעברה בקריאה ראשונה בכנסת.

על פי החוק חל איסור למכור סיגריות לקטינים ומכירת סגריות במכונות, דבר הפוגע בבעלי המכונות המפוזרות במקומות רבים ברחבי הארץ.

בשיחה עם ערוץ 7, סיפר אילן לוי, יו"ר איגוד חטיבת מפעילי מכונות הסגריות, "רוצים לבטל את המכונות וזה לא בסדר כי מכירת סגריות במדינת ישראל זה דבר לגיטימי".

"כל מי שיש לו מכונה, צריך עכשיו לזרוק אותה לפח. גם אנחנו נגד מכירה לקטינים אך יש כל מיני פתרונות טכנולוגים למנוע את זה, על ידי כרטיס אשראי, אסימונים או באמצעות שלט ואין סיבה לאסור שימוש במכונות אלו באופן גורף. החוק הזה פוגע בפרנסתם של האנשים, לאחר שאנשים השקיעו מאות אלפי שקלים בקניית והצבת המכונות".

בתגובה לדברים אלו אמר ח"כ אורי אריאל לערוץ 7, "אנחנו מחפשים דרך למזער את הפגיעה ופניתי גם למשרד התמ"ת שיעזור למצוא פתרון לאותם מפעילי מכונות".

האם לא נכון שמדינת ישראל תפצה את אותם בעלי מכונות? "הסוחרים ברחוב יפו בירושלים לא מצליחים להתפרנס מזה חמש שנים בגלל הרכבת הקלה ואף אחד לא יפצה אותם כי אין לזה סוף. הרבה דברים שהממשלה עושה, פוגעים באזרחים באופן זמני. אנחנו מנסים למצוא חלופה למחזיקי המכונות ובין השאר עומד על הפרק דחיית החלת החוק לתאריך מאוחר יותר מינואר 2013 כדי לתת זמן לסוחרים להתארגן".