רכבת ישראל
רכבת ישראלפלאש 90

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ החליט למנות את אורי יוגב, לשעבר הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר לתפקיד יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל. יוגב יחליף את יעקב אפרתי שסיים את תפקידו בחודש ינואר האחרון.

בימים הקרובים צפוי דירקטוריון חברת רכבת ישראל לאשר את מינוי של אורי יוגב לתפקיד. יוגב המכהן כיום כדירקטור בחברת הרכבת ישמש כיו"ר הדירקטוריון של החברה ללא שכר.

יוגב שצבר ניסיון רב בניהול פרויקטים מורכבים ומיזמים ייחודים בין השאר גם ברכבת ישראל יסייע לרכבת לעמוד באתגרים הגדולים הניצבים בפניה, בהתאם ליעדים שנקבעו על ידי שר התחבורה.

השר כץ ציין כי רכבת ישראל הנמצאת כיום בתנופת פיתוח חסרת תקדים סוללת בימים אלה עשרות קילומטרים של קווים חדשים ומקימה תחנות רכבת חדשות שישפרו לאין ערוך את השירות לציבור.

לדבריו, במהלך 2010 בלבד הניחה רכבת ישראל מספר שיא של 95 קילומטרים מסילות ברזל והצטיידה בציוד נייד רב הכולל בין השאר 150 קרונות דו קומתיים, 31 קרונות מסוג 'סימנס' ו-34 קטרים. 

לדברי כץ הציוד החדש שיכנס לשירות באופן מדורג החל מספטמבר 2011 יגדיל את היצע המושבים ברכבת ויגביר את תדירותן. כמו כן הוא יאפשר להגדיל בצורה משמעותית את רמת הדיוק והשירות של הרכבת.

רכבת ישראל נערכת לשלב בכל קוויה רכבות חשמליות שיגדילו באופן משמעותי את מהירות הנסיעה של הרכבת. לקראת הפעלתן של הרכבות החשמליות בשנת 2015 עתידה הרכבת להסיע כ-55 מיליון נסיעות ולהפעיל כ-890 רכבות ביממה.