מנהג חדש-ישן פשט בארצינו הקטנה. בעוד אירועים רבי משמעות צצים ופורחים לנגד עיננו (כמו פרשת אשכנזי- הרפז ומסמך גנלט ומיד אחריה ספר "הבור") כך בעיתוי מופלא יוצא לאור בימים אלו ספר חדש המביא את תמונת העולם הערבי מזוית שלא הכרנו.

כבר  בפרק הראשון העוסק בתרבות האינטרנט ו" נערת הפייסבוק" הראשונה במצרים, אנו עדים למהפיכה אותה לא רק שאנו האזרחים לא הכרנו, אלא אף קברניטי אמ"ן לא שיערו שכך יכולים משטרים ליפול. הספר החדש אלף לילה.קום הוא ספר שפותח צוהר אל העולם הפנימי של העם הערבי ומביא סיפורים פיקנטיים שנאספו על יד ג'קי חוגי, הפרשן לענייני ערבים של גלי צה"ל, במהלך ביקוריו במדינות הערביות מצרים, כווית, ירדן, מרוקו. הספר מאפשר הצצה לתוך החברה של שכנינו הערבים וחושף עולם תוסס ומרתק שהולך ומתעצב ולנגד עינינו מתהווה דעת קהל עצמאית שבכוחה להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של מנהיגיה.

עריכתו של הספר לפי שלושה נושאים מרכזיים שלצידם סידרה של מעיו סיפורים המהוים למעשה עובדות החיים באותן מדינות, היא חוכמת הכותב. מישהו למשל, שיער שיתרגמו את ששת סדרי המשנה בערבית ועוד בבירת מצרים בקהיר ולא בתקופה של הרמב"ם? כן. זה קרה  למי שתוהה, ואפילו יוכל ללמוד לפי הספר כיצד תרגמו את  הביטוי מפררקי אבות " צבת בצבת עשויה". פרקים מרתקים יש בספר על הנקודה היהודית (כמו  אשת השלטון היהודיה בבחריין (זוכרים את כיכר הפנינה"?) ואפילו על הפוליטיקאי הישראלי שיש לו מעריץ בכווית.ולמי שתהה כיצד מגיבים מיליוני המוסלמים ברחבי העולם למה שקורה בארצות מולדתם, קראו את הפרק העוסק בכך. תובנה מעניינת תקבלו. חשוב לדעת בימים אלו של מהפיכות המאוד קשורות גם אלינו.