הרב שלום דב וולפא
הרב שלום דב וולפאערוץ 7

הרב שלום דב וולפא, ראש המטה להצלת העם והארץ, שולל מכל וכול את הפרסומים בשמו, לפיהם יש להשיב לעבר שוטרים וחיילים שיורים כדורי גומי - בירי כדורי גומי חזרה.

בשיחה היום מבהיר הרב את דבריו, "ביקרתי אצל החייל שמעון וייזמן בהפגנה שהייתה מול כלא 6 במוצאי שבת. אח"כ ראיינו אותי ברדיו ואמרתי שהצבא והמשטרה בראשות ברק ונתניהו מביאים את עם ישראל למצב של מלחמת אחים ח"ו, בשעה ששולחים שוטרים וחיילים רעולי פנים וכדורי גומי".

"עלול להיות מצב", מצייין הרב וולפא, "שהאדם המגורש יגיב בצורה לא מבוקרת וכנגד כדורי גומי ישיב בכדורי גומי או באמצעים אחרים, לא אמרתי שעל המתיישבים להשיב אלא שזה מה שעלול להיות".

"כמובן שעל פי החוק ועל פי דין תורה, כשחייל או שוטר באים לתת לי מכות או כדורי גומי אני חייב להתגונן, כי אין להם שום רשות חוקית לכך. גם להוציא אותי מהבית זה לא חוקי אבל הם חושבים שזה חוקי, אבל לתת מכות לצעירים וצעירות ודאי לא חוקי, אז חובתם של המותקפים להגיב בהתאם. על המתיישבים למנוע את הוצאתם מהבית. אין שום לגיטימציה לעשות דבר כזה בארץ ישראל, ראש הממשלה נבחר להגן על עם ישראל ולא לשרת את האויב".

מה על מתיישב יהודי לעשות? "לעשות הכל כדי שלא יהרגו אותו, בצורה כזו שלא יסכן את הצד שכנגד. אצל  הדרוזים אף אחד לא שואל מה צריך לעשות כשבאים לפנות אותם ולכן גם לא מפנים אותם  וכולם מצדייקם אותם כי אין להם איפה לגור. אבל אצל יהודים כמו שהיה בגוש קטיף, צריך לשבת בשקט לעלות על האוטובוס ולנשק את החייל. אם הממשלה תדע שבכל בית שעומדים לפנות יהיה עמונה אז ספק גדול אם היא תחליט לעשות מדינה פלסטינית בליבה של מדינת ישראל, אלא שהיא מקוה שיהיה כמו בגוש קטיף".

על פניית 'שלום עכשיו' ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את הרב וולפא על דבריו אומר הרב וולפא, "הדם ששפכו שלום עכשיו במעשיהם ובראשם נשיא המדינה שמעון פרס, שאין אדם במדינה שיכול לזקוף לזכותו כל כך הרבה יתומים ואלמנות, אין להם במה להתגאות, שימשיכו הלאה במעשים האלה"