מחסום בכביש 443
מחסום בכביש 443פלאש 90

שירות חדש המוצע בידי חברת FeAzma הפלסטינית מאפשר לעקוף מחסומי צה"ל ואף להתריע על מחסום פתע. היישום מציע גם דרכים חלופיות ונסתרות לחדירה לשטחי ישראל. היישום הפך במהרה ללהיט בקרב תושבי יו"ש הפלסטינים.

יישום הניווט הפלסטיני החדש מתריע על מחסומי צה"ל במקום להתריע על עומסי תנועה. חברת סטארט אפ פלסטינית FeAzma (עומס בערבית) מציעה מציע פתרון שמתאים לנוסעים ברחבי שטחי איו"ש - התרעה על כבישים עמוסים בעקבות מחסומים של צה"ל. הטכנולוגיה אינה מבוססת מיקום כיוון שמרבית הפלסטינים אינם מחזיקים בטלפונים חכמים, אבל עיקרון הפעולה דומה ליישומי ג'י פי אס קיימים.

ביישום ה"חדשני" הנהגים יכולים לעדכן על מחסומים שנקראים בדרכם, מה שהופך את השירות למעין רשת חברתית למחסומים בכבישים. השיתוף בין הנהגים מזכיר את הרעיון של יישום waze הישראלי , אשר מאפשר לנהגים לעדכן האחד את השני על המתרחש בדרכים שבהם הם נוהגים.



א-סאמארה הציג את המוצר לאחרונה באירוע StartUp Weekend במרכז פרס לשלום שאורגן בידי האתר הטכנולוגיה  NEWSGEEK ונערך שלושה ימים בהם יזמים ישראליים ופלסטיניים התבקשו לפתח רעיונות חדישים. "המוצר עדיין בפיתוח ויש עוד עבודה עד שנוכל להוציא אותו באופן רשמי", אומר א-סאמארה בראיון לאתר MAKO.



"הרעיון למוצר עלה בעקבות שיחה עם חברה, שאמרה שהיא לא יכולה לחשב את הזמן שייקח לה להגיע הביתה בגלל המחסומים הישראליים הקרובים לרמאללה", אומר ח'אמאם א-סאמארה, מייסד שותף של FeAzma. המוצר עובד באמצעות הודעת SMS רגילה, כך שכל טלפון יכול להשתמש בשירות, משום שרוב הפלסטינים לא מחזיקים בטלפונים חכמים".

בצה"ל סירבו להגיב לידיעה.