שמעון וייזמן.
שמעון וייזמן.חזקי עזרא

חבריו של טוראי שמעון וייזמן מחוות גלעד, שנשפט לחודש מחבוש והודח מפלוגתו, ביקשו ממפקדיהם שחרור על מנת לסייע לחברם בשיקום ביתו. המפקדים כצפוי דחו את נבקשה.

חבריו של וייזמן שיגרו מכתב למח"ט כפיר, אל"מ אורן אבמן, עליו חתומים 70 טירונים מהפלוגה. במכתב שנכתב בארבעה העתקים בכתב יד על ידי הטירונים, נכתב, "אנו חבריו לנשק של שמעון וייזמן, פגועים מהיחס לחברנו שמעון. אנו סבורים שחייל שביתו נהרס בפינוי על ידי המדינה, צריך יחס יותר רגיש ולא אטום ולכן אנו מבקשים להחזירו לפלוגה".

בעקבות שיגור המכתב, זומנו 4 חיילים מהפלוגה לבירור, בטענה שהם עומדים מאחורי ההתססה של החיילים. לשאלת המפקדים, עם מי הם התייעצו לפני כתיבת המכתב, ענו החיילים שהם התייעצו עם הוריהם. תשובה זו סיפקה את המפקדים שהחזירו את החיילים לפעילות בפלוגה.

לעומתם, תשובתם של 2 טירונים נוספים על אותה שאלה, כי הם התייעצו עם הרב שלהם, גרמה לזעם אצל המפקדים שהודיעו להם כי הם יועמדו למשפט.

ממידע שהגיע לערוץ 7, בדיונים שהיו בין מפקדי הפלוגה עלתה על הפרק גם פירוקה של הפלוגה. בנוסף, מסרו גורמים המקורבים לחטיבת כפיר כי ביקורו המפתיע של הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, אתמול (שלישי) בבסיס החטיבה לא היה במקרה, והוא הגיע על מנת לראות מקרוב מה הלך הרוחות בחטיבה.

מטה חומש וועד מתיישבי השומרון הודיעו כי יקיימו במוצאי שבת הקרובה, מפגן תמיכה בחייל שמעון וייזמן, מול כלא 6. בהודעה נכתב כי "מול רשעות ואלימות כוחות הבטחון ומול אטימות מפקדי הצבא נאמר 'כולנו שמעון וייזמן, כולנו חוות גלעד'". 

המכתב ששלחו חיילי הפלוגה של וייזמן .