ההתפתחות האנושית מקלה בכל דרך על ההתנהלות של האדם גם בתחומים בלתי צפויים. אחד התחומים, בהם ישנם חידושים המתפרסמים בכל יום הוא תחבורה עירונית זעירה. כולנו התרגלנו כבר למכוניות חשמליות שייסעו בכבישי הערים בעתיד, אך המעצבים ואנשי התעשיה מגבירים מאמציהם גם בתחבורה הקלה – קטנועים, אופניים או אפילו סקייטבורדים מונעי חשמל.

חברה אוסטרלית Fiik מפתחת גלגשת (סקייטבורד) עם מנוע חשמלי ודאגה גם לבטיחות הרוכב. הגלגשת מצויידת במערכת ABS (נוגדת נעילה) בכל ארבעת הגלגלים ושליטה מרחוק בידי שלט-רחק בידי הרוכב.

החברה פיתחה מספר דגמים, אך המרשים ביותר זהו דגם ה- Big Daddy גלגשת זו צוידה בגלגלי שטח, מנוע חשמלי של 800 וואט המסוגל להאיץ סקייטבורד זה למהירות עד 40 קמ"ש וסוללת ליתיום המספיקה ל-6 שעות נסיעה.

אופניים חשמליים בתוך סכין שוויצרית

אופניים חדשים של Voltitude מתקפלים בעזרת יד אחת בשניות בודדות, אך מאפשרים הפעלת המנוע החשמלי גם במצב מקופל ובכך ניתן "לגלגל" אותם למקום חנייה. מנוע של 250 וואט מספק כוח עזר לגלגל האחורי באופניים. 

3R-C סגנון תחבורה חדש מבית הונדה.

כלי רכב חשמלי זה הוצג גם הוא בתערוכת ג'נבה. מדובר בהכלאה בין מכונית לאופנוע והוא תלת אופן חשמלי בעל מרכז כובד נמוך מאוד ובטיחותי. הונדה נעזרה בסטודיו לעיצוב מכוניות קונספט במילאנו בכדי לתכנן את רכב העתיד. החברה טרם פרסמה את הנתונים הטכניים אודות הרכב החדש, אך הסרטון נותן לנו המחשה לטיב הרכב החדש.