ענת קם
ענת קםפלאש 90

הצעת החוק של חברי הכנסת עתניאל שנלר (קדימה), המבקשת לקבוע רף ביניים לענישה בעבירה שבין ריגול להחזקת חומר סודי, תועלה מחר (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

ח"כ שנלר אמר היום כי "הפער בין ריגול לבין פגיעה חמורה בביטחון המדינה הוא פער קטן, ושניהם חמורים ביותר. מעשיה של קם חמורים כמעט כריגול על אף שאינם כאלה, והצעת החוק תבהיר את החומרה של שימוש במידע ביטחוני שלא בסמכות, לצרכים הפוגעים במדינה, ואת חומרת המעשה"



ע"פ הצעת החוק, המכונה גם "חוק ענת קם", קיימת אבחנה בין מי שמסר מידע והתכוון לפגוע במדינה - שדינו יהיה 15 שנות מאסר, לבין מקרה הדומה לפרשת קם, בו לא הייתה כוונה לפגוע במדינה, אולם נמסר מידע מבלי שהמוסר יהיה מוסמך לכך - ודינו במקרה כזה עשר שנות מאסר. סעיף נוסף בחוק קובע כי אדם שהשיג או החזיק בידיעה והיה מודע לסיווגה הסודי, מבלי שהיה מוסמך לכך, דינו יהיה שבע שנות מאסר. בנוסף, מי שנכנס או ניסה לחדור למקום מוגבל יהיה צפוי לעונש של שלוש שנות מאסר.



בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי "מטרת הצעת החוק הנוכחית היא להבחין בין שני סוגי עבירות ופיצולן לשני סימנים שונים בחוק העונשין: עבירות בהן מוסר אדם מידע ביטחוני סודי במטרה לפגוע בביטחון המדינה, לבין סוג שני של עבירות, העוסקות במסירה לא חוקית של ידיעה ביטחונית סודית, כשמוסר הידיעה לא התכוון לפגוע בביטחון המדינה"