צעירים ערבים מתפרעים בסילוואן. ארכיון
צעירים ערבים מתפרעים בסילוואן. ארכיוןפלאש 90

8 חודשי מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי, נגזרו על פלסטיני בן 22 שהורשע בידוי אבנים לעבר רכבו של מנכ"ל עמותת אלע"ד, דוד בארי, שהיה בדרכו לביתו בעיר דוד.

העונש נקבע בהסכמה בין התביעה וההגנה, ובדיון טען התובע, כי "חרף העדר העבר הפלילי שלו אנו סבורים שיש להטיל עליו מאסר בפועל כפי שהתבקש בהסדר הטיעון של 10 חודשי מאסר וזאת לצורך גמול והרתעה, גמול על המעשה החמור והמסוכן כפי שמתואר בכתב האישום, והרתעה לבל ישוב על מעשהו שוב".

הסנגור טען מנגד, כי "מדובר באירוע חריג, אירוע שהסתמכה המדינה על דיסק כראיה מרכזית, מעיד על כך שהנאשם היה בתפילה, חזר מהתפילה, יצא ממקום התפילה לכיוון הצפוני, אנו מדברים על קורנה של הכביש, מקום בה המתלונן בא מכיוון צפון לדרום, הבחור הזה לא תכנן את המקרה הזה ולא היה שותף עם הצעירים, ואין מחלוקת שהנזק כפי שאמרנו אני וחברי המלומד, לא היה מהנאשם אלא מהצעירים ואין מחלוקת לכך".

לדבריו, "אין מחלוקת גם לכך שהנאשם לא ידע מי הנוהג, ערבי, נוצרי, יהודי, הנאשם ראה שרכב דורס 3 קטינים, פתאום זרק את האבן. זה המקרה המיוחד שארע בזמן הזה".

הנאשם אמר בבית המשפט, "אני מצטער על מה שקרה, זה היה תגובה ממה שראיתי לא זיהיתי את הנהג, כנראה שעשיתי טעות ואני מצטער על כך.אני רוצה לחזור ללימודי ולמשפחתי, לחזור לעבודה".