רובוט נחש מחלץ
רובוט נחש מחלץאונ' טוקיו
דקות ספורות לאחר האסון שהתרחש ביפן החלו עבודות החילוץ. כיאה למדינת הטכנולוגיות הגבוהות, נעזרים כוחות ההצלה בארץ השמש העולה ברובוטי חילוץ לחיפושי אנשים מתחת להריסות.
 
ביפן הורכבו שני צוותי חירום, האחד מופעל בעיר הבירה טוקיו ומונהג בידי הפרופסור סאטושי טוקודורו מאוניברסיטת טוקיו, והקבוצה השנייה פועלת במוקד הפעילות במחוז מיאגי, אשר נפגע בגל הצונאמי בראשות אידזי קויאנאגי ממכון הטכנולוגיה צ'יבה.

דוקטור טוקודורו, מנהל את המכון העולמי של מכשור הצלה (International Rescue Systems Institute) ובזמן האסון שהה בארה"ב. כאשר שמע על המתרחש עלה יחד עם עוד 20 סטודנטים ממוצא יפני על טיסה ליפן.

טוקודורו הביא איתו גם את המערכת שפיתח במשך שנים - Active Scope Camera - מערכת ביונית דמוית נחש באורך 8 מטרים עם מצלמה ותאורה בקודקוד.

רובוט-נחש מסוגל להיכנס בין הריסות הבתים לפתחים של 3 סנטימטרים בלבד במהירות 4,7 סנטימטרים בשנייה, כמו כן להתגבר על מכשולים בגובה עד 20 סנטימטרים. גוף מכוסה הסיבים עושה את הרובוט לגמיש ומהיר והאבטיפוס של הרובוט כבר נוסה בהצלחה על ידי כוחות הכיבוי של ארצות הברית באירועים השונים.

באזור מיאגי, שנפגע לא רק מרעידת האדמה, אלא גם מגל הצונאמי, פועל לו רובוט ה- Quince, שהורכב בידי דוקטור קויאנאגי. הרובוט מזכיר טנק ללא צריח. גוף עם ארבעה זחלים ניידים מאפשרים לו לטפס לגבהים של כמעט שמונים מעלות. כמו כן באפשרותו לטפס מעל הריסות וגרמי מדרגות במהירות של 5.8 קמ"ש. על הפלטפורמה שעל הטנק אפשר להתקין ציוד הצלה או אפילו למקם אדם מחולץ במשקל של עד תשעים קילוגרמים.

עוד המצאה טכנית של המחלצים ביפן היא פלטפורמה-רובוטית Bari-bari-II. מערכת מנופים רובוטית זו מאפשרת להתקרב ממש לתופת ההריסות ולהרים משקלים עד 600 קילוגרמים וכל זה על אף גודלה הזעיר48x28x14  סנטימטרים ומשקל 25 קילוגרמים בלבד.