המתגייסים החדשים בתל השומר
המתגייסים החדשים בתל השומרצילום: יחזקאל - מועדים לשמחה

בתחילת השבוע החל גיוס מרץ 2011 ליחידות הקרביות. מאות תלמידי ישיבות ההסדר החלו את גיוסם בתחילת השבוע: כ-80 תלמידים התגייסו ביום א' לגולני, כ-110 ביום ב' לחטיבת גבעתי ומודיעין שדה והיום (ג') כ-80 תלמידים לחטיבת כפיר.



מחר (ד') צפויים להתגייס כ-100 תלמידים לנח"ל ולצנחנים כאשר מספר המתגייסים לחטיבת הצנחנים ירד ב-30% לעומת שנה שעברה - 60 תלמידי ישיבות ההסדר מתגייסים השנה לצנחנים לעומת כ- 85 אשתקד.

ירידה זו נרשמת חודשים ספורים לאחר דבריו של מח"ט חטיבת הצנחנים נגד קידומם בתפקידי פיקוד של חיילי ישיבות ההסדר.  בעקבות דבריו של המח"ט יצאו רבנים מישיבות ההסדר נגד גיוסם של תלמידי ההסדר בחטיבת הצנחנים וייתכן כי הדבר גרם לירידה בנתוני הגיוס החודש.



בעקבות תענית אסתר ויום הפורים החלים ביום חמישי וראשון, הוחלט כי חיילי ההסדר לא יתגייסו באותם ימים. במקום זאת חיילי ההסדר יתגייסו ביום שני לשריון ולהנדסה (כ-140 תלמידים). בנוסף, גיוסם של תלמידי ההסדר המתגוררים בירושלים גם ידחה עד ליום שלישי.  ביום שלישי יתגייסו כ-70 חיילים לחיל התותחנים וכשבוע לאחר מכן יתבצע גיוס לשירות לא קרבי במסגרתו ישתלבו כ- 150 תלמידים לרבנות הצבאית, לחיל התובלה, המודיעין החינוך. 



איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר ציין כי השנה הגבילו את גיוס מרץ ל-800 תלמידים על מנת לאזן בין מחזורי הגיוס השונים. עוד מוסיף עוזרים כי בגיוס הבא באוגוסט צפויים להתגייס כ-500 תלמידי ישיבות ההסדר.