נצרת עילית
נצרת עילית

200 אריזות משלוחי מנות בצירוף מכתבי חיזוק ותמיכה עשו דרכם היום מנצרת עילית למשפחות היישוב איתמר.

היוזמה באה מתלמידי בית ספר ממ"ד "ארבל" בנצרת עילית, שביקשו לתמוך בילדי היישוב איתמר ולחזק אותם לאחר הטרגדיה הנוראה. התלמידים כתבו מכתבי תמיכה וחיזוק וביקשו מהעירייה סיוע בהעברתם לילדי היישוב איתמר .

ראש העיר שמעון גפסו התרגש מן היוזמה של ילדי העיר וביקש לצרף לכל מכתב גם משלוח מנות וברכה לחג פורים.  בשלב זה  נכנס לתמונה גם מפעל 'שטראוס עילית'. המפעל נענה לבקשת העירייה לתרום ארגזי חטיפים ושוקולדים למשלוחי המנות. מנהל אגף החינוך דני גילדין קרא גם לשאר בתי הספר להצטרף למחווה. "ההיענות הייתה עצומה. מורים, המנהלים והתלמידים הצטרפו בחפץ לב" - מספר גילדין - "הם לא הסתפקו רק במכתבים וצירפו  עבודות יצירה מדהימות פרי מעשה ידיהם"

כך למשל תלמידי בית ספר יסודי "יודפת" בניהולה של חוה בכר, צירפו עבודות אומנות, בובות סמיילי ואביזרים לשולחן כתיבה. מנכ"ל העירייה אמיר אורן גייס את עובדי  העירייה לעבודת אריזת המשלוחים וסידורם בארגזים. "כולם נענו ונרתמו בחפץ לב" אומר המנכ"ל.

המכתבים של ילדי נצרת עילית היו מרגשים עד דמעות. "אני גרה בעיר נצרת עילית" כתבה הגר תלמידה בבי"ס יודפת, "ואני שמעתי על האסון שקרה לכם. תהיו חזקים ותדעו שלמרות שאנחנו רחוקים הלב שלנו נמצא איתכם".

תלמיד אחר כתב: "אני לא יודע איך אפשר לרצוח תינוקת בת ארבעה חודשים, צריך להיות שטן אמיתי כדי לעשות דבר כזה".

עדן, תלמיד בי"ס "ארבל" ביקש מהילדים להיות חזקים ולא להישבר: "אני יודע שמאוד קשה לכם עכשיו אבל אתם חייבים להיות חזקים ולא להרים ידיים. אסור שהרעים ינצחו את הטובים, צריך להלחם שיהיה עולם צודק וטוב לכולם".

ביישוב איתמר הגיבו בהתרגשות גדולה. התושבים הודו לילדי נצרת עילית, לעירייה ולשטראוס על המחווה. "משלוחי המנות שלכם רגשו אותנו עד דמעות. חיממתם לנו את הלב וגרמתם לנו התרגשות עצומה" אמרה מזכירת היישוב.

בעיריית נצרת עילית לא הסתפקו בשינוע המשלוחים וראש העיר עצמו, יחד עם המנכ"ל אמיר אורן וחברי מועצת העיר, נסעו ליישוב איתמר כדי לחזק את התושבים: "הכוח של עם ישראל טמון ביכולת שלו להתאחד ברגעים של צער וברגעים של שמחה. הלב של כולנו נקרע למראה האסון הנורא והיה חשוב לנו להגיד לתושבים באיתמר שהם לא לבד. כולנו מחבקים אותם ומחזקים אותם".