יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, נציגי העובדים ונציגי האוצר חתמו היום על הסכם לוועד המשולב המורכב מכ- 350 עובדי המטה, טלוויזיה, רדיו וגביה.  

מדובר בהסכם הקיבוצי האחרון בסדרת ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עם כלל ועדי העובדים ברשות השידור. חתימת הסכם זה מהווה נדבך נוסף לקראת היציאה לרפורמה ברשות השידור.

הערב הגיעו אל בניין ההסתדרות בתל אביב כלל ועדי העובדים של רשות השידור: המשולב, המח"ר וההנדסאים ובאופן חגיגי חתמו על שלושת ההסכמים. ההסכם ברשות השידור מותנה במימון הרפורמה לצורך יצירת איתנות פיננסית ברשות השידור.

מעבר לתוספות השכר שעליהם הוסכם בהסכם שנחתם לפני כחודשיים, אשר בו נקבע, בין היתר, כי ימומשו הסכמי השכר בגין הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם בשנת 2008 על 5% תוספת שכר עם כניסת ההסכם לתוקף ו- 6.25% לפי הפריסה שנקבעה בהסכם שנחתם בין המדינה להסתדרות לשנת 2010, תינתן לעובדים בדירוג המשולב תוספת שכר קבועה של 0.6%. עוד נקבע בהסכם כי סולם השכר של העובדים בדירוג המשולב יגדל בשתי דרגות.

עוד הושג בהסכם: ימי השתלמות בשכר, קיצור ימי העבודה לאמהות עובדות, הגדלת מספר המשרות הניהוליות ל- 41 מנהלי מחלקות ו- 51 מנהלי מדורים. הישג נוסף הוא שעובדים בדירוג המשולב המועסקים בתפקידים המוגדרים כעיתונאים או תפקידי הפקה , לא ינוידו לתפקידים שאינם מוגדרים ככאלה ללא הסכמתם.

בנוסף, העובדים הפורשים בדירוג המשולב יפרשו בתנאים מוגדלים ויקבלו: שתי דרגות פרישה, הגדלת שיעור הקצבה ב-10%, מענק הסתגלות בסכום השווה למשכורת הקובעת ב-11 חודשים, מענק פרישה מיוחד, מענק כספי, פיצוי בעד חופשת מחלה שלא נוצלה.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אומר היום: "ההסכמים שנחתם היום משלימים בעצם את הרפורמה לגבי כלל העובדים ברשות השידור לטובת הסדרת זכויות העובדים ושיפור השידור הציבורי. אני מקווה שהנהלת רשות השידור תוכל עתה לממש את הרפורמה ברשות למען עתיד השידור הציבורי וזאת תוך הגנה על זכויותיהם של העובדים במקום"