קריאת מגילה
קריאת מגילהצילום: ISTOCK

קריאת המגילה עם אבי רט

הערב (שני) לאחר תפילת ערבית וקריאת המגילה, החלו חגיגות הפורים עם קריאת המגילה ובה הסיפור על נס הצלת עם ישראל בימי מרדכי ואסתר.

חג הפורים, חג הגאולה והישועה, הוא אחרון החגים הכתובים בתנ"ך ונחשב תקוות הגאולה והישועה לדורות. בחג הפורים מקיימים אנו ארבע מצוות שמתחילות באות מ': מקרא מגילה, משלוח מנות, מתנות לאביונים, ומשתה.

מקרא מגילה - קוראים אנו את המגילה פעמיים בפורים בלילה וביום. קריאת המגילה היא בעצם פרסום הנס הגדול שאירע לעם ישראל וממנה אנו שואבים כוח לדורות לזכור את הנס הגדול שעשה ה' לעמו ישראל ומתחזקים באמונה בהשגחת ה', באהבתו ויראתו. אחרי נס פורים עם ישראל קיבל את התורה מחדש באהבה, ויום פורים הוא יום סגולה לקבלת התורה מאהבה בכל דור ודור.

משלוח מנות - שולחים אנו 2 מנות אוכל איש לרעהו וזאת כדי להרבות באהבה ואחדות בתוך עם ישראל, שהתיקון לגזירת המן וקטרוגו 'עם מפוזר ומפורד' הוא באחדות עם ישראל כפי שאמרה אסתר למרדכי 'לך כנוס את כל היהודים'.

מתנות לאביונים - לתת כסף או סכום סעודה לעניים. בכל שמחה שיש לנו נצטווינו לזכור תמיד את העניים והאביונים לתת להם ולשמח אותם, וזוהי השמחה האמיתית.

משתה - לערוך סעודה ומשתה. בחג פורים הואיל וההצלה של עם ישראל הייתה הצלה גשמית אנו חוגגים דווקא בסעודה ובמשתה. בפורים ניתן דגש גדול על שתיית יין שכפי שהנס נעשה על ידי המשתה והיין כן גם אנו נוהגים לשתות יין.

עניין נוסף יש ביין שכשנכנס יין יצא סוד, וחג הפורים שהוא גאולה בדרך הטבע מגלה שבעצם כל הטבע וכל המאורעות מתנהלים בהשגחת ה', ובעצם הכל בפנימיות טוב, וכך בפורים אנו מגלים את הפנימיות שהיא טובה.

על פי החלטת הדרג המדיני ובהתאם להערכת המצב, סגר כללי הוטל על שטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה, הסרת הסגר תבוצע לאחר הערכת מצב נוספת.

מוסיקה לפורים מתוך תיבת הנגינה של ערוץ 7

מחרוזת לחג הפורים