הרכבת מקייב לחרקוב
הרכבת מקייב לחרקובעוזי ברוך

פרטים חדשים נחשפים בפרשת המהנדס הפלסטיני דראר מוסא יוסף אבו סיסי העצור בידי ישראל. בהודעה רישמית של המרכז הפלסטיני לזכויות אדם נכתב: גורמי מודיעין ישראלים חטפו ב-19 בפברואר 2011 את דראר מוסא יוסף אבו סיסי בן ה-42, העובד כמנהל בתחנת הכוח בעזה, בעת שהותו באוקראינה.

אבו סיסי הועבר לישראל והוא נמצא כעת בבית כלא צבאי. עורכי הדין של המרכז הפלסטיני לזכויות אדם הצליחו לבקר אותו ביום ראשון ה-20 במרץ במסגרת המעקב שלהם אחר הפרשה.

אבו-סיסי סיפר כי במהלך הנסיעה, ניגשו לקרונו שלושה אנשים, שניים מהם במדי צבא, וביקשו ממנו להציג להם את דרכונו. משסירב, הם איימו עליו ולקחו את הדרכון בכוח. השלושה הורידו אותו מהרכבת בכוח בתחנת פולטבה, אזקו אותו ושמו כיסוי על ראשו.



השלושה אילצו אותו תחת איומים לרדת בתחנת הרכבת הקרובה בבלטאקה, ואחר כך העבירו אותו לקייב. הם החזיקו אותו בדירה וחקרו אותו. אחר כך העבירו אותו למטוס בו הם טסו במשך כארבע עד חמש שעות עד שנחתו בשדה תעופה כלשהו .לאחר כחצי שעה המריא המטוס שוב למשך כשעה, ואז הוא מצא עצמו בישראל.



אבו סיסי אמר לעורכי הדין של המרכז, כי נמנעה ממנו הזכות במשך 14 ימים להפגש עם עורך דין. ולאחר מכן האריכו את האיסור הזה ב-11 ימים נוספים. הוא הבהיר, כי הוא היה בחקירה אינטנסיבית במשך כל התקופה מבלי לקבל את זכויותיו המשפטיוית כעצור.